niedziela, 26 marca 2017

Tydzień w zdjęciach (Week 86)

Witajcie

Dzisiejszy post wrzucam w przerwie od nauki :) Niestety ostatni semestr studiów jest zwykle krótszy niż normalny, a do tego wszyscy chcą żebyśmy mieli jak najwięcej czasu na pisanie pracy, więc niestety jutro mam już pierwsze kolokwium. Nie bardzo umiem się "wkręcić" dzisiaj w naukę, zwłaszcza, że pogoda jest całkiem ładna na spacer :(

 Inżynier potrafi :D Na poniedziałkowym treningu po prostu nie byłam zdecydowana ile zrobię, więc dokładałam, dokładałam po trochu, aż wyszło to :D

 We wtorek spotkałam się z moją Eweliną, która przyjechała na kilka dni do Polski :)

 Niestety nie miałam żadnego dobrego miejsca w Gliwicach, które byłoby blisko dworca. Poszłyśmy do Poprosię (stara Mięta, moim zdaniem tamto bistro było o klasę wyżej od obecnego) i trochę się zawiodłyśmy :( Kolejne miejsce w Polsce, gdzie nie widzą różnicy pomiędzy bekonem, a zwykłym podgrzanym kawałkiem boczku :(

 We wtorek dla odmiany potrenowałam na siłowni Politechniki Śląskiej :)

 Niestety w środę mnie rozłożyło i czwartek postanowiłam spędzić w łóżku i się kurować :(

 Pyszny omlet bananowy z miodem i wiórkami kokosowymi

W sobotę pomimo przeziębienia udało się zrobić całkiem przyzwoity trening :)

Dajcie znać jak wy spędziliście ostatni tydzień i czy nie dopadła was fala chorób, które znowu grasują :(

piątek, 24 marca 2017

Kotleciki z tuńczyka

Witajcie

Dzisiaj mam dla was turbo-prosty i turbo-szybki przepis na białkowe kotleciki z tuńczyka. Ostatnio mam problemy z proporcjonalnym rozkładem białka na posiłki, więc zwykle zdarza mi się jeść jeden bardziej białkowy posiłek. Do takich kotlecików dobrze jest dorzucić jakieś wartościowe źródło węgli- brązowy ryż, makaron czy kaszę oraz warzywa- wtedy posiłek będzie dobrze zbilansowany :)


Składniki
puszka tuńczyka w sosie własnym
połowa małej cebulki
jajko
łyżeczka oleju kokosowego (ja smażyłam bez- ale opcja jest dla tych, którzy nie mają porządnej patelni)
2 łyżki płatków owsianych
sól, pieprz, ulubione przyprawy (u mnie mieszanka grecka i dalmatyńska ziół)

Sposób przygotowania
Tuńczyka odsączamy i przerzucamy do miseczki, następnie rozdrabniamy go na mniejsze cząstki widelcem. Dodajemy posiekaną drobno cebulkę, jajko, płatki owsiane oraz przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy tak aby konsystencja nadawała się do smażenia (jeżeli masa jest zbyt luźna dodaj więcej płatków lub ciemnej mąki). Rozgrzewamy olej kokosowy na patelni i łyżką nakładamy na patelnię masę, którą formujemy w kotleciki. Smażymy po ok 2 minuty z każdej strony (należy patrzeć czy wszystko ładnie się ścięło). Polecam podawać z sosem czosnkowym :)

Rozkład makro (puszka tuńczyka, gdzie masa ryby to 120 g):
Wartość odżywcza: 316 kcal
Tłuszcz: 13 g
Węglowodany: 13 g
Białko: 37 g

Dajcie znać czy lubicie tuńczyka i tego typu potrawy :)