czwartek, 20 lipca 2017

Pomidorowe wege-burgery

Witajcie

Od jakiegoś czasu lubuję się w wege-burgerach :) Są zdrowe, pyszne i szybkie w przygotowaniu. Nie będę oczywiście nikomu ściemniać, że smakują dokładnie tak samo jak kawał dobrego mięcha, bo tak nie jest, ale są dobre same w sobie. Ich konsystencja również nie przypomina klasycznych burgerów, mimo to polecam spróbować! To chyba najsmaczniejsze jakie ukręciłam do tej pory :)

Składniki
4 łyżki przecieru pomidorowego
Pół puszki białej fasoli
200 gram mieszanki warzyw (brokuł, kalafior i marchew)
2 łyżki sezamu (u mnie czarny)
2 łyżki słonecznika
4 łyżki mąki żytniej
sól, pieprz, papryka słodka i ostra
tłuszcz do smażenia (może być masło klarowane)



Sposób przygotowania
Mrożone warzywa gotujemy na parze (najlepiej wykorzystać warzywa z obiadu dzień wcześniej), następnie wszystkie składniki blendujemy (sezam i słonecznik nie muszą być gładko zblendowane). Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, formujemy małe burgery i smażymy po ok. 5 minut z każdej strony.

Próbowaliście kiedyś czegoś podobnego? Jakie były wrażenia? :)

wtorek, 18 lipca 2017

Sposoby na zwiększenie ilości warzyw w diecie

Witajcie

Dzisiaj poruszę temat, który dotyczy wielu osób. Należysz do warzywnych niejadków? Wiesz, że warzywa są ważne w diecie, ale nie przepadasz za nimi na tyle, że by jeść je regularnie? To dobrze, bo właśnie o tym dzisiaj będę pisać, czyli o sposobach na zwiększenie ich ilości w diecie.

1. Znajdź sposób przygotowania warzywa, który smakuje Ci najbardziej- to, że nie lubisz kremu z dyni wcale nie musi znaczyć, że nie będziesz zajadać się plackami z jej dodatkiem! Sama nie cierpię surówek z kalarepą, ale przepadam za frytkami z tego warzywa. Nie skreślaj danej rzeczy, jeśli nie smakuje Ci w jakiejś formie, a testuj i szukaj nowych sposobów i przepisów!

2. Zupy krem- zawierają naprawdę dużą ilość warzyw, a są "tolerowane" chyba przez większość ludzi. Można wyczarować naprawdę smaczne zupy, a smak warzyw zmienia się dzięki zastosowaniu różnych dodatków do zup i przypraw. Może skusisz się na krem z groszku z nietypowymi dodatkami, delikatny krem z kalafiora czy ciekawy krem z buraka z dodatkiem grackiego sera halloumi?


3. Warzywne frytki- chyba każdy lubi frytki, a nie muszą one być tylko z ziemniaka! Ja przerabiam na frytki wszystko co wpadnie mi w ręce. Przyprawy dostosowuję do warzywa jakie mam na stanie, kroję w paseczki, dodaję odrobinę tłuszczu i do piekarnika. Najbardziej lubię frytki z batata, ale smakują mi też te z kalarepy, marchewki i pietruszki.

4. Nietypowe przepisy- warzywa wcale nie muszą być na słono! Doskonałym sposobem na ich przemycenie do diety są przepisy na słodko. Marchewka jest świetną bazą do ciasta, burak doskonale podbija słodycz czekoladowego brownie, z fasoli możesz zrobić czekoladowe ciasto, również cukinia da radę w tej formie! Szukaj przepisów i nie bój się eksperymentów :) Ja polecam moje nietypowe placki z kalafiora


5. Pasty warzywne- warzywa można też wykorzystać jako smarowidło na kanapki. Bazą może być ciecierzyca, ale dodać do nich możesz wszystko co przyjdzie Ci na myśl!

6. Sałatki- są świetnym wyborem kiedy mamy dostęp do świeżych warzyw, a ich charakter możesz zmienić  za pomocą dodatków (kurczak, ser pleśniowy, orzechy, gruszki, granat i inne) oraz dobrze przygotowanych sosów (polecam vinegret).

7. Placki z warzyw- jeżeli nie mam ochoty na zjedzenie porcji gotowanych brokółów, marchewki i kalafiora to po ugotowaniu je ugniatam, dodaję jajko, mąkę, przyprawy i smażę placki. Na placki można przerobić każde warzywo, do tego pyszny sos czosnkowy i nawet nie skupisz się na tym, że zjadłeś właśnie talerz pełny warzyw :)

Dajcie znać czy lubicie warzywa czy raczej ich unikacie :) Ja staram się jeść jak najwięcej pod każdą postacią!