środa, 10 lipca 2013

Biegowa playlista

Witajcie !

Postanowiłam się spiąć i wrócić do biegania, w planach mam 3 razy tygodniowo. Jak dobrze pójdzie to zrobię moją wymarzoną "pętelkę" (trasa po której biegam tworzy pętlę, zazwyczaj biegam do pewnego momentu i wracam) o długości około 10 kilometrów. W ostatnich czasach biegałam raczej bez muzyki i czasami takie bieganie jest fajne, ale warto też od czasu do czasu urozmaicić sobie bieg muzyką. Postanowiłam, że pogrzebię trochę w internecie i skomponuję własną playlistę do biegania. Utkwiłam na razie na 12 piosenkach, ale powoli, powoli dopracuję ten temat :)

Po co nam muzyka w czasie biegania?
-umila nam czas
-pozwala nam skoncentrować się na czymś innym niż bieg i to jak nam ciężko
-daje pozytywnego kopa, motywuje
-zajmuje nasze myśli
-relaksuje nas
-muzyka często narzuca nam rytm
-jest naszym towarzyszem, ze słuchawkami w uszach nie czujemy się tak samotni :)
-odgradza nas od świata zewnętrznego

Są też minusy biegania ze słuchawkami w uszach
-przyspieszony oddech- kiedy słuchamy muzyki nie słyszymy i nie kontrolujemy swojego oddechu
-może męczyć- nieodpowiednio dobrana niekoniecznie musi pomagać
-zbyt wysokie tempo- muzyka może sprawić, że pobiegniemy w tempie o wiele szybszym niż nas na to stać
-muzyka sprawia, że mniej skupiamy się na otoczeniu, a jeśli biegamy w ładnej okolicy to warto podziwiać widoki :)
-jeśli nie mamy odpowiedniego sprzętu (czyli tego czegoś na ramię, żeby wsadzić tam odtwarzacz) to może być dla nas też kłopotliwe trzymanie odtwarzacza/telefonu przez cały bieg w ręce

Ja w czasie treningu często słucham kompletnie innej muzyki niż na codzień :)

Icona Pop- I love it


Pełna energi, a tego mi trzeba kiedy biegam !

Ram Jam- Black Betty


Starsza piosenka, ale mega pozytywna :) Pamiętam, że genialnie działała na mnie w czasie jazdy na snowboardzie, dawała mi kopa i czułam, że mogę więcej.

Crystal Fighters- Plage


Do tej piosenki mam kupę sentymentu i masę cudownych wspomnień kiedy ją włączam. Przydają się w chwilach zwątpienia.

Mumford and Sons- The Cave


W tej piosence jest coś takiego, że przechodzą mnie ciarki kiedy jej słucham, a więc na playliście nie mogło jej zabraknąć !

Daft Punk- Get Lucky


Wpadła mi w ucho niedawno, ciekawe jak się sprawdzi przy bieganiu :)

Oczywiście to tylko kilka moich propozycji. Mimo tego, że na ogół słucham raczej rocka to w czasie biegania wolę muzykę klubową. Jutro mam zamiar dopaść mojego brata, który ciągle funduje mi klubowe, godzinne składanki :) Ciężko mi wysiedzieć na leżaku kiedy leci jego muzyka.

A wy, macie swoje ulubione utwory?

13 komentarzy:

  1. Mój numer 1 do biegania: http://www.youtube.com/watch?v=yXsPayPuTT0 :)
    I numer 2:
    http://www.youtube.com/watch?v=Xgs5BIu8HUs

    /im ostrzej tym lepiej się biegnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jak biegam muzyka to podstawa;p

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja nie biegam i powoli przestaję się łudzić, że kiedyś zacznę :) ale byłam ostatnio na 2gich (po długiej przerwie) zajęciach na rowerach (cycling) i muzyka nprawdę je uatrakcyjniła i dodawała energii! W piątek idę na kolejne; a 1-wsze jakos nie zrobiły na mnie wrazenia (domyslam się, że przez muzykę wlaśnie!)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muzyka przy biegach, czy innej aktywności fizycznej dla mnie to podstawa.Nienawidze ćwiczyć w ciszy. Uwielbiam za to konkretne brzmienie w dobrym tempie-to mnie nakręca:)

    ja raz w życiu przebiegałm 10km na raz. Pierwszy i pewnie osttani:]

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio utworzyłam stronę na którą wrzucam muzykę do biegania : ) zapraszam!
    https://www.facebook.com/pages/Muzyka-do-biegania/149226075267160

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię biegać przy muzyce :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dopiero dzisiaj wypróbowałam bieg przy muzyce i masz rację, źle dobrana potrafi nawet męczyć, o czym sama się przekonałam. Pora ułożyć własną listę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie jest obojętne czego słucham :) Ale w sumie to powinnam wypróbować nowe kawałki, bo jak biegam z muzyką, którą znam to śpiewam - nie nagłos, oczywiście - ale oddech mi "ucieka" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. zaraz zamierzam poćwiczyć to akurat sobie przesłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie wiesz, jak mi sie podoba ten wpis :) oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje ulubione to : Get Lucky, Passanager - Let Her Go, Robert M - Children of midnihht, Rihanna ft. David Guetta - Right Now, Sylwia Grzeszczak- Pożyczony itd <3
    Zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wyobrażam sobie biegania bez muzyki, bo to ona daje mi kopa :) Moje ulubione utwory to: Black Eyed Peas - Missing you, Justin Timberlake - Suit & tie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jeszcze nie biegalam sluchajac muzyki yy!?

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz