wtorek, 30 lipca 2013

Co przegryzać w czasie diety?

Witajcie :)

Jednym z największych problemów osób na diecie jak i tych po prostu zdrowo odżywiających się jest podjadanie. Taka już nasza natura, że między posiłkami lubimy czasem sobie coś pochrupać, ot tak coś leży no to jak sobie odmówić ? Wydaje nam się, że a tu jeden chipsik, orzeszek i tam 5 żelków przecież nie może nam zaszkodzić! Nie w takiej ilości, w końcu z umiarem wszystko jest dla ludzi. No i tutaj mamy błąd w myśleniu, bo te kilka małych przegryzek zazwyczaj ma o wiele więcej kalorii niż nam się wydaje, a wrzucane między posiłkami bardzo lubią odkładać się nam w boczkach. Jednym ze sposobów na zminimalizowanie tego zjawiska są zbilansowane, niewielkie i częste (co 2-3 h) posiłki. Z drugiej strony, jeżeli już nie możemy sobie odmówić to lepiej "wrzucić na ząb" coś zdrowego niż garść chrupek :)
Przygotowałam dla was listę przegryzek, które moim zdaniem sprawdzą się lepiej niż chipsy czy batoniki !


  • owoce- najprostsza i niskokaloryczna przekąska, przygotowanie kosztuje nas najwyżej kilka minut, wystarczy pokroić kilka rodzajów owoców, ułożyć na talerzu i schrupać. W czasie oglądania filmu czy na pikniku sprawdzą się na pewno lepiej niż cukierki. Wiele osób trzyma się restrykcji, że owoców nie można jeść po jakiejś tam godzinie, bo to przecież cukier prosty i tak dalej. Ja jestem zdania, że jeśli masz sięgnąć po coś niezdrowego to już lepiej zjedz to jabłko, nawet jeśli zegar pokazuje godzinę 22 :)
  • warzywa- kolejna prosta przekąska, która ma jeszcze mniej kalorii niż owoce. Warzywka możemy jeść kompletnie bezkarnie o każdej porze dnia i nocy (no może z tą nocą to bez przesady). Sposób podania: kroimy w słupki, robimy jogurtowy dip czosnkowy, zasiadamy i wcinamy maczając w dipie. Najlepiej sprawdzą się warzywa typu marchewka, pietruszka, seler naciowy, ogórek czy papryka. Można zjeść coś zdrowego i jednocześnie zaspokoić nasz pierwotny zapęd do chrupania (ciekawostka na ten temat była tu)

  • orzechy- może nie jest to najbardziej niskokaloryczna przekąska (100 g orzechów włoskich to 645 kcal), ale lepiej zjeść garść orzechów niż np. snickersa :) Ponadto orzechy zawierają zdrowe tłuszcze i mnóstwo wartościowych składników odżywczych

  • suszone owoce- świetny sposób aby zaspokoić głód na coś słodkiego. Tak jak w przypadku orzechów- należy uważać z ilością, bo np. 100 gram suszonych śliwek to 267 kcal i sporo cukrów prostych. Wybierając tego typu przekąskę należy też zwrócić uwagę na to czy owoce nie były dodatkowo dosładzane

  • warzywne i owocowe frytko-chipsy- bardzo łatwo zrobić je samemu w domu. Bierzemy np. marchewkę lub selera, kroimy w słupki, doprawiamy ulubionymi przyprawami i odrobiną soli, smarujemy oliwą z oliwek, wrzucamy na blachę i myk do piekarnika na jakieś 20 min (około 170-180 stopni)

  • domowe ciasto i ciasteczka- w internecie aż roi się od przepisów na domowe ciasta i ciasteczka bez dodatku cukru, mąki czy dodatkowego tłuszczu. Bardzo łatwo możemy przygotować sobie sami ciasteczka owsiane czy sernikowe muffinki, które na pewno będą lepszą przekąską niż sklepowy pączek czy drożdżówka. Ciekawe przepisy znajdziecie między innymi tutaj.

To by było na tyle na dziś :) Wczoraj zebrałam się do kupy i zaczęłam swój dwutygodniowy plan. Stwierdziłam, że notki o tym nie będzie, bo wena twórcza coś mnie opuściła, a poza tym to po prostu ma być porządne trzymanie się diety i ćwiczenia. Później wyjeżdżam na 5-cio dniowe szkolenie ze studiów, wracam w piątek wieczorem, przepakowuję walizki i nad ranem wyjeżdżam na lotnisko, kierunek: Dublin :) Tak więc za jakieś 1,5 tygodnia będzie krótka przerwa w blogowaniu. Chyba, że uda mi się coś sklecić, a mój Luby to później opublikuje. 

15 komentarzy:

  1. Dodałabym jeszcze wszelakie pestki: słonecznika, dyni itp. oraz chipsy z owoców - są dostępne w sklepach ale można również zrobić je samemu, wystarczy posiekać np. jabłko na cieniutkie plasterki i wysuszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wcale nie miałam ochoty na żadne przekąski... ale po tych zdjęcjach ;)

    Ale poważnie mówiąc to wlaśnie zjadłam nieduże opakowanie borówek więc może stąd ten (na szczęście!) ograniczony trochę aptetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mały jogurt naturalny też znalazłby tu miejsce. No i zabrakło domowego, zrobionego bez tłuszczu popcornu ;). Mój faworyt!

    OdpowiedzUsuń
  4. dodałabym jeszcze koktajle owocowe

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko coś przegryzam, nie rozumiem 'idei przegryzania':p ale jeśli mam ochotę na nie-wiadomo-co, to sięgam po marchewki albo kalarepę, szczęka mi się zmęczy chrupaniem i odechciewa mi się jedzenia:D

    OdpowiedzUsuń
  6. wieczorem kiedy czuje się głód lepiej już zjeść dwa plastry chudej polędwicy, a nie jabłko... to tak a propos "zdrowszej" alternatywy.

    OdpowiedzUsuń
  7. co do pestek itp to dla mnie wpadają w kategorię "orzechy", a o popcornie beztłuszczowym nie pisałam, bo nigdy go nie robiłam i jakoś dalej nie wierzę, że da się go zrobić bez tłuszczu nie paląc przy tym całej kuchni :D a co do plastrów chudej polędwicy- to akurat jeśli najdzie mnie ochota na słodkie to niestety polędwica nie zaspokoi mojej "żądzy".

    OdpowiedzUsuń
  8. Przez większość diety nie miala problemu z podjadanie. Ostatnio jesnak kiedy mam na coś ochotę (najczęściej na slodie) wybieram wafle ryżowe lub kukurydziane posmarowane dżemem:-) To świetna alternatywa dla słodyczy:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja staram się nie podjadać. Już wolę zjeść konkretny posiłek. Te wszystkie suszone owoce i orzechy też mają kalorie... Lepiej wypić kefir albo maślankę. Mniej kalorii a jakie pożywne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja ucze sie nie podjadac, ale to ciezkie...

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszności :) !
    co do nazwy to pewnie, że blogspot podpowiadał mi "super" nazwy -> summer_body"i milion innych cyferek", ale wiadomo, która opcja wygląda lepiej ;)
    ale właśnie Twój blog mi podsunął nazwę .
    może: thesummer-body :D ?
    buźka,
    summer-body.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpadaj do mnie :D
      http://thsummerbody.blogspot.com

      Usuń
  12. Miłość, kariera i odchudzanie; zapraszam na mojego bloga i sposób dzięki, któremu schudłam http://zdrowe-skuteczne-odchudzanie.blog.pl/ http://track.acaiberry900.pl/product/AcaiBerry-900/?pid=129&uid=4300

    OdpowiedzUsuń
  13. tyle pyszności do wyboru, że człowiek wręcz nie ma ochoty na słodycze, te kupne :) ja już od dawna takich nie jadam i wcale nie tęsknię :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wymieniłaś wszystkie moje przekąski:) choć do tych frytek się zabieram i jakoś czasu nie mogę znaleźć nigdy:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz