niedziela, 7 lipca 2013

Pora na pomidora !

Witajcie :)

Z racji tego, że pomidory są teraz pyszne i wcinam je na kilogramy postanowiłam coś niecoś o nich napisać. Będą to raczej luźne ciekawostki niż długi artykuł :)



- pomidor z punktu widzenia botaniki nie jest warzywem lecz owocem
- 100 gram pomidora to tylko 15 kcal, składa się głównie z węgli, niewielkiej ilości białka i tłuszczu, w takiej ilości pomidora znajdziemy 1,2 g błonnika. Średni pomidor waży około 170 gram co daje nam mniej więcej 26 kcal
- pomidory zawierają sporą ilość witaminy C, A, K, E, potasu, manganu oraz witamin z grupy B, a także foliany i miedź
- pomidory zawierają likopen, który jest naszym zdrowotnym sprzymierzeńcem- ma właściwości przeciwnowotworowe, wpływa na gęstość mineralną kości, pełni dużą rolę w profilaktyce miażdżycowej oraz poprawia kondycję naszej skóry
- pomidory najlepiej przechowywać poza lodówką, ponieważ są wrażliwe na niską temperaturę. Jeżeli trzymamy je w lodówce to przed zjedzeniem najlepiej potrzymać je 30 min w temperaturze pokojowej
- największy wyhodowany kiedykolwiek pomidor ważył 15,6 kg !
- największym producentem tego warzywa/owocu (jak kto woli) są oczywiście Chiny :)
- enzym znajdujący się w ogórkach niszczy zawartą w pomidorach witaminę C, dlatego lepiej unikać połączenia tych dwóch warzyw
- pomidory pochodzą z Ameryki Południowej i zostały odkryte przez samego Krzysztofa Kolumba !



Propozycji podania pomidora może nie będę podawać, bo chyba każdy z nas ma milion pomysłów na to co z pomidorem można zrobić :)


17 komentarzy:

  1. A niby taki nasz pospolity pomidor ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomidor to zdecydowanie moje ulubione warzywo;-) Mogę je jeść na okrągło, najlepsze oczywiście malinówki;-) Ale chyba jak większość lubię go łączyć z ogórkiem;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam, chyba codziennie jem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię pomidory :) mają wszechstronne zastosowanie i zdecydowanie można je wykorzystywać w kuchni każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pomidory, mają bardzo dużo potasu i są bardzo zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pomidory pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomidor z lodówki jest nawet średnio smaczny. Za zimny na to, żeby mieć swój normalny smak i aromat:) a że jest owocem - wiedziałam od dawna^

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe :) Myślę że jutro zrobię coś alla pizza a pomidorami i warzywami jak na ostatnim zdjęciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. najlepsze są malinowe. mniamil.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam...uwielbiam pomidory :)
    Organizuję akcję "Jedź powoli, czas nie goni". Zapraszam do przyłączenia się :) Więcej info u mnie na blogu :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszyscy mi się dziwią, ale ja wcale nie lubię pomidorów... Kiedy miałam małego nowotworka niezłośliwego musiałam je jeść i to była dla mnie katorga :( Ale czasami ukroję sobie milimetrowy plasterek, przykopię milionem innych składników i jem :D

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam pomidory podbudowalas mnie tym wpisem :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś nie jadałam żadnych warzyw (napisałaś, że pomidor z punktu widzenia botanika to owoc, ale wiesz kiepsko jestem przekonana :)), teraz lubię kolorowe, grube kanapki. Są super! Pomidory polubiłam z jogurtem i na bułkach pełnoziarnistych - pycha.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również uwielbiam pomidory i obecnie także wcinam je kilogramami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pomidory są najlepsze, najzdrowsze i mają mało kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zapisujesz sie na 5 maraton treningowy blogerek ?:)) zachecam !;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wielkie dzięki panie Kolumbie! Też uwielbiam pomidory! ♥

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz