piątek, 30 sierpnia 2013

Dietetyczny serniczek z borówkami

Witajcie :)

Kilka dni temu wpadłam na pomysł zrobienia mojemu chłopakowi niespodzianki i upieczenia mu ciasta. Sporo się nagłowiłam nad tym co by tu przygotować i wtedy przypomniało mi się, że przecież D. uwielbia serniki :) Na internecie poszperałam, aż w końcu skleciłam w całość dietetyczny przepis i zabrałam się za pieczenie. Niestety wyszedł mi mega płaski, bo myślałam, że foremka jest za mała na kilogram sera. Podaję wam przepis dokładnie wg tego jak ja robiłam, ale jeżeli chcecie uzyskać nieco grubsze ciasto polecam zwiększyć proporcje i oczywiście piec nieco dłużej. Poza tym ta opcja serniczka jest dosyć mało słodka, dlatego jeżeli lubicie słodycze to warto dodać więcej miodu lub zrobić polewę czekoladową na wierzch :) Mój chłopak pałaszował go z Golden Syropem (można użyć miodu czy syropu kolonowego) lub lodami czekoladowymi :D Ostatni kawałek sernika zjadł z jajecznym omletem ! No cóż, mogę być pewna, że niespodzianka się udała :)


Składniki (forma o średnicy 20 cm):
700 gram sera twarogowego półtłustego (wiadomo można dać chudy lub tłusty w zależności jaką kaloryczność chcecie uzyskać)- najlepiej wiaderkowy lub potrójnie mielony
4 jajka
40 gram cukru wanilinowego (około 2 łyżek)
200 gram borówek
łyżka miodu
40 g budyniu wanilinowego (jedna saszetka)
3 łyżki otrębów
łyżeczka oleju kokosowego lub masła



Wykonanie:
Jeżeli nie używamy sera z wiaderka to mielimy potrójnie nasz twarożek lub blendujemy go w blenderze. Ubijamy żółtka z cukrem wanilinowym i dodajemy do masy serowej, miksujemy. Do masy dodajemy miód, budyń i łyżkę otrębów, miksujemy dalej. Odstawiamy na bok miskę z masą serową i ubijamy białka. Łączymy białka z serem i miksujemy przez chwilę aż do połączenia się wszystkich składników. Blaszkę smarujemy olejem kokosowym i wysypujemy resztką otrębów, wlewamy masę do formy, na wierzchu układamy borówki.Wstawiamy do piekarnika na 40-50 min w temp. 170-180 stopni i pieczemy aż do "suchego patyczka"



Jak widać całość miała 1800 kcal, a jeżeli użyjecie chudego twarogu to wartość tą można jeszcze zmniejszyć. Podzieliłam sernik na ok. 8 kawałków, a więc każdy z nich miał 225 kcal, 19 g białka, 7,5 g tłuszczu i 20 g węgli :)

21 komentarzy:

  1. Sernik to również moje ulubione ciasto!!! Z miłą chęcią spróbuję tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda! Och, ale zjadłabym. Robisz mi tylko apetyt! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczaki, pałaszowałabym :D

    Reprezentuje refleksje na temat fit blogów..Liczę na wsparcie, opinie i obecność => www.dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ale pysznie wygląda <3 ochh <3

    Pozdrawiam :)
    ohvictorria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotka!
    A powiedz w jakim programie sprawdzasz te proporcje co tu na koncu jest rzut, ile całe ma kcal ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. strona potreningu.pl :) musisz założyć konto i tam możesz sobie prowadzić dzienniczek posiłków. jak wrzucam takiego screena to jest on jednym z posiłków jakie sobie stwarzam :)

      Usuń
  6. Mmmmmmmmm pychota , aż teraz zachciało mi się go jeść :]
    kocham-to-5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. OH THIS LOOKS YUMMI :)

    GREAT BLOG :)
    Maybe we follow each other!?
    Let me know if you follow me, than i´ll follow back :)
    Greetings & happy weekend <3

    www.YulieKendra.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam! zjadłabym teraz taki:)
    zapraszam do siebie w wolnym czasie:)
    http://mesmerize87.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. My mother is Polish, and this is my favorite kind of dessert!

    xoxo,
    Froso
    Style Nirvana

    OdpowiedzUsuń
  10. ale teraz mam ochote na takie ciacho *,*

    http://kefashionsisters.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. wyglada pysznie!
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  12. That pie looks yummy!

    Would you like to follow each other on GFC?

    http://everythingthatclicks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. kradnę przepis bo mój B. też uwielbia serniki! :)

    staram się wrócić do Was i treningów, ale potrzebuje wsparcia! oczywiście to samo chce Wam dać! dlatego założyłam stronę mojego bloga na facebooku: www.facebook.com/healthyliffe
    tam będę starała się być z Wami jak najczęściej, bądźcie więc i Wy ze mną. razem możemy więcej <3 + obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. miód się marnuje, ponieważ jednak używasz do pieczenia, lepiej użyć cukru bo jest tańszy, a miód w 40 stopniach traci właściwości i zostaje zwykłym cukrem : ( polecam zamiast cukru stewię, banany, daktyle lub ksylitol - stewia ma 0 kalorii np. : )

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz