czwartek, 5 września 2013

Pełnoziarniste naleśniki

Witajcie :)

Dzisiaj mam dla was przepis na pyszne pełnoziarniste naleśniki :) W głowie mam masę pomysłów na notki, ale niestety brakuje mi do nich zdjęć. Dzisiaj zabiorę się za pisanie, a jak tylko uzupełnię zdjęcia to będą i notki :)

Składniki (około 5 sztuk)
2 jajka
3/4 szklanki mleka
1/2 szklanki wody (podobno najlepsza gazowana, ale ja używałam zwykłej)
ok. 1 szklanka pełnoziarnistej mąki (w moim przypadku była to żytnia)- mąkę dodajemy obserwując jak zachowuje się cała masa, a więc jej ilość może dojść nawet do 1,5 szklanki
1-2 łyżki miodu
cynamon, gałka muszkatołowa i inne przyprawy wedle uznania
masło lub olej kokosowy do smażenia

Wykonanie:
Do miseczki wbijamy jajka, wlewamy mleko i wodę i miksujemy około 2-3 minuty. Kiedy masa będzie gotowa powoli dodajemy mąkę (nadal miksując) i obserwujemy jej wygląd. Masa nie powinna być zbyt gęsta, ciasto powinno swobodnie rozlewać się na patelni. Na koniec dodajemy miód i przyprawy, masę najlepiej odstawić na jakiś czas na bok, ponieważ mąka po napęcznieniu może sprawić, że ciasto będzie za gęste i trzeba będzie je nieco rozrzedzić (wodą lub mlekiem). Rozgrzewamy patelnię i smarujemy ją niewielką ilością tłuszczu, wylewamy ciasto na patelnię i kiedy zacznie się ścinać z góry powinniśmy przerzucić je na drugą stronę.

Moja ulubiona wersja podania to chudy twarożek/chudy serek kanapkowy i owoce, oblane miodem lub Golden Syropem mmm :)



Takie naleśniki na słodko są genialną opcją śniadaniową, natomiast wytrawne sprawdzą się na obiad :) Możecie mi wierzyć, że sycą na długo !





Tak wygląda kaloryczność dla naleśników, które robiłam (jedna łyżka miodu)- jeden naleśnik to około 150 kcal, a więc dwa takie (tyle ile jadłam na śniadanko) to 300 kcal, z dodatkami wychodziłam na około 400-500 kcal, a więc na liczbę kcal, którą zazwyczaj przeznaczam na śniadanie. Wierzcie mi, że były przepyszne i syciły na mega długo :) Poza tym taki naleśnik nie dostarcza nam dużo tłuszczu, a zawiera sporo dobrych węgli :)

P.S. W rozliczeniu kcal nie uwzględniłam tłuszczu do smażenia, dlatego ta liczba będzie nieco większa.

16 komentarzy:

  1. Będę musiała zamienić mąkę pszenną na np.: żytnią. ;)
    Smacznie wygląda, zresztą jak reszta Twoich propozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takich pełnoziarnistych nie robilam ;p musze kiedys sprobowac;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie nie , 150 podskoków ale to wartość minimalna, dopiero co zaczynam przygodę ze skakaniem , ale mam nadzieję że będę w stanie zwiększać liczbę podskoków.

      Usuń
  3. Mam problemy z jedzeniem śniadań, gdyby jednak ktoś podstawił mi takie naleśniki .. to byłby już inna bajka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha, uwielbiam naleśniki! i na słono i na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja uwielbiam naleśnik ten ostatni z rukolą uwielbiam omomomomom:)

    OdpowiedzUsuń
  6. mi ciasto wychodzi zawsze za ciężkie i nie chcą się dopiec.

    obserwuję. zapraszam do odwiedzenia mojego bloga, jeśli spodoba ci się jego tematyka i forma w jakiej go prowadzę zapraszam do mojego grona obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis do wypróbowania :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo pycha naleśniczki, zazwyczaj robie na slodko, ale te z lososiem wygladaja omomm :))))
    U mnie konkurs:
    http://inrudzienkasmind.blogspot.com/search/label/konkurs

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis, na pewno skorzystam !:)

    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. jeść mi się zachciało przez Twoje zdjęcia :o
    mega dużo fajnych przepisów, a szczególnie ten z krewetkami <3
    obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłas mi mega ochotę na naleśniki^^ chyba jutro sobie zaserwuję na śniadanie:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam naleśniki. Kocham je z każdym dodatkiem i same *_*
    Twój przepis na pewno przetestuję, dzięki! (;

    OdpowiedzUsuń
  13. O nie! Jakie to pyszne, musisz mi zrobić KONIECZNIE!

    Kilka pytań bez odpowiedzi, kilka pragnień i nadziei. Jak każdego obracającego się w sferze 'obsesja jedzenia'? A co ty sądzisz na ten temat? --> dzisiejsza-nadzieja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ... mmmm! wyglądają przepysznie! Chyba się skusze na takie w tygodniu :) Dziekuję za inspirację! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz