sobota, 26 października 2013

Nowa pielęgnacja twarzy

Witajcie :)

W ostatnim czasie dosyć mocno zmieniła się pielęgnacja mojej twarzy. Wszystko ze względu na to, że postanowiłam finalnie rozprawić się z resztkami trądziku i przede wszystkim z bliznami, które mi po nim zostały. Zdecydowałam się na rozpoczęcie na własną rękę kuracji kwasami, przeczytałam wiele opinii i w końcu wybrałam Acne Derm, który zawiera 20% kwasu azelainowego. 20% to ani mało ani dużo, stwierdziłam, że będzie w porządku do domowego stosowania i jak na razie krzywdy mi nie zrobił.

Cała moja pielęgnacja jest podporządkowana pod kwasy, żeby możliwie zminimalizować ich negatywne działanie. Podstawa to oczywiście porządny filtr na dzień i nawilżanie skóry. Jak wygląda moja poranna i wieczorna rutyna?
-rano: myję twarz żelem do twarzy, przemywam tonikiem nawilżającym i na koniec smaruję kremem z filtrem SPF 50. W zasadzie moja skóra nie potrzebuje aż tak mocnego filtra (SPF30 było by wystarczające), ale akurat na taki trafiłam w aptece, a krzywdy nie powinien mi zrobić :)
-wieczorem: przemywam twarz żelem, wskakuję pod prysznic i później po dokładnym osuszeniu twarzy nakładam cienką warstwę kremu z kwasami na całą buzię. Na początku omijałam nos i policzki, ale nie dzieje się nic niedobrego i również te części zostały włączone w kurację. Ważne żeby nie nakładać kwasów na inne kosmetyki, których składniki mogły by z nimi reagować (dlatego wieczorem nie używam niczego innego oprócz żelem)
-niedziela (dzień kiedy poświęcam sobie więcej czasu): myję twarz żelem, nakładam peeling enzymatyczny, później pora na maseczkę, na koniec przemywam twarz tonikiem i smaruję tłustym kremem


1. Peeling enzymatyczny Ziaja- ok. 9 zł, jest na pewno o wiele delikatniejszy niż zwyczajny i dobrze nadaje się do stosowania przy kwasach. Użyłam go jak na razie raz i wydaje mi się, że się polubimy :) Nie udało mi się nigdzie znaleźć innego niż ten z Ziaji, ale zrobię pewnie lepszy reseach.
2. Mleczko nawilżające BeBeauty (Biedronka)- ok. 5 zł- tego mleczka używam od ładnych paru lat do zmywania makijażu oczu, niestety ostatnio jakoś nie potrafię domyć całości i zastanawiam się nad zakupieniem płynu dwufazowego.
3. Tonik nawilżający AA- 15,99 zł, nie miałam przyjemności jeszcze go używać, ponieważ wykańczam płyn micelarny z Biedronki. Kosmetyki AA zazwyczaj mnie nie zawodziły i mam nadzieję, że tym razem będzie podobnie, najbardziej zależy mi na efekcie dodatkowego nawilżenia.
4. Hipoalergiczny żel do mycia twarzy Biały Jeleń- ok. 9 zł- używam go od jakichś dwóch tygodni i sprawdza się bardzo dobrze, wydaje mi się, że będzie wydajny.
5. Krem matujący SPF50 Ziaja- 21,80 zł- zdecydowanie nie jest to krem, który matuje, ale nie specjalnie tego wymagałam. Nie bieli, zostawia tłusty film, ale nie mamy wrażenia "maski" na twarzy, zapewnia mi dobrą ochronę przy kwasach i nie ma problemu z nakładaniem na niego podkładu.
6. Acne-Derm- 23,99 zł- zawiera 20% kwasu azelainowego, ma za zadanie pozbyć się trądziku i blizn, po tygodniu stosowania faktycznie nie mam ani jednej krostki na twarzy. Jak na razie czekam na 3 tydzień stosowania, ponieważ wtedy może pojawić się wysyp, który jakoś trzeba przetrwać.
7. Maseczki Ziaja- 1,69 zł- stosowałam już oczyszczającą i regenerującą, a tym razem dokupiłam także nawilżającą. Zależy mi na tym żeby maseczki jak najlepiej zregenerowały i nawilżyły skórę po Acne-Dermie.

A jak wygląda wasza pielęgnacja? Jakich kosmetyków używacie i jakie stosujecie triki? Chętnie przeczytam o waszych problemach i sposobach walki z nimi!

12 komentarzy:

  1. też mam ten peeling, u mnie świetnie się sprawdza :)
    jeśli chcesz zmienić ziaję to fajny jest też peeling enzymatyczny z Dermiki, jest on przeznaczony do skóry wrażliwej więc nie powinien nadmiernie 'męczyć' skóry, która jest wrażliwsza niż zwykle przez kwasy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam jeszcze żadnej z tych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uzywam biodermy- w zupelnosci wystarcza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stawiam na naturalną pielęgnacje twarzy , myje ją mydłem aleppo , przecieram twarz wodą różaną , która świetnie radzi sobie z niedoskonałościami a na koniec nakładam rosyjskie serum nawilżające ;) raz w tygodniu nakładam glinkę zieloną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja planuję przerzucić się na kosmetyki naturalne i minerały jak już pozbędę się tych przebarwień. w tej kwestii chemia chyba jednak najlepiej działa na twarz.

      Usuń
  5. Używam maseczki z ziaji, raz na jakiś i jest świetna. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do tego typu pielęgnacji najczęściej używam Ziaji. Bardzo lubię tą firmę *__* Pozdrawiam i obserwuję Alishious.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  7. też zaczęłam terapię Acnedermem, ale nie wiedziałam nic o wysypie... trochę mnie przeraziłaś ale cóż, przetrwam to :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba to przetrwać i broń Boże nie rozdrapywać ! przejdzie samo :)

      Usuń
  8. Ha, białego jelenia też mam. Dostałam w prezencie cały komplet;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mnie AA wysusza... :(


    zajrzyj do nas ;)
    pozdrawiam, martyna z PLDesign

    OdpowiedzUsuń
  10. maseczki z Ziaji jak dla mnie świetne *-* używam nawilżającej i oczyszczającej ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz