niedziela, 20 października 2013

W roli głównej- liczi

Witajcie!

Jak pewnie niektórzy z was wiedzą z facebooka niedawno przyszła do mnie paczka z sześcioma świetnymi produktami, które mam okazję testować. Produkty mogę testować za uprzejmością sklepu Kuchnie Świata , który oferuje gamę produktów niedostępnych (bądź trudno dostępnych ) na naszym rynku. Wierzcie mi, że wybranie sześciu produktów z całego asortymentu nie było łatwe i przesiedziałam nad tym pół dnia.
Dzisiaj mam do zaprezentowania dwa przepisy z liczi w roli głównej :) Mam nadzieję, że się spodobają i sami je przetestujecie.

Od lewej: czerwona herbata, olej kokosowy, dżem z guawy, owoce liczi w syropie, ksylitol i olej migdałowy

Zainteresowanych artykułem o oleju kokosowym zapraszam tutaj :)

Stir-fry z kurczakiem i owocami liczi
Składniki:
-pojedyncza pierś z kurczaka
-pół puszki owoców liczi bez soku (można dać 2/3)
-pół czerwonej papryki
-pół dużej marchewki
-szalotka
-torebka ciemnego ryżu
-2 ząbki czosnku
-4 łyżeczki oleju migdałowego
-3 łyżeczki sosu sojowego
-2 łyżki soku z liczi
-2 łyżki soku z ananasa (opcjonalnie, jeżeli nie mamy zastępujemy liczi)
-pół łyżeczki mielonego imbiru (lepszy świeży, ale nie miałam)
-sól, pieprz (opcjonalnie)
-sok z jednej limonki (opcjonalnie)


Przygotowanie:
-Gotujemy ryż wg napisów na opakowaniu i kroimy wszystkie składniki
-Kurczaka wrzucamy do miseczki, dodajemy łyżeczkę oleju i łyżeczkę sosu sojowego, marynujemy ok. 10-15 min, 
-2 łyżki soku z liczi, 2 łyżki soku z ananasu i 2 łyżeczki sosu sojowego mieszamy w miseczce i odstawiamy
-Rozgrzewamy na patelni (najlepiej w woku) 1,5 łyżeczki oleju i podsmażamy przez chwilę czosnek, później dodajemy kurczaka i smażymy przez kilka minut
-Ściągamy kurczaka z patelni, rozgrzewamy ponownie 1,5 łyżeczki oleju i wrzucamy posiekaną szalotkę i marchewkę pokrojoną w paski, smażymy tak długo aż szalotka zmięknie
-Dodajemy pokrojoną w paski paprykę i smażymy ok. 2 min, dodajemy odsączone owoce liczi
-Wlewamy zmieszany wcześniej sos i podsmażamy wszystko jeszcze kilka minut
-Na koniec dodajemy zrobionego wcześniej kurczaka, przyprawiamy imbirem i opcjonalnie solą oraz pieprzem, podsmażamy jeszcze przez chwilę (możemy dodać soku z limonki)
-Gotowe danie podajemy z ugotowanym wcześniej ryżem 

Przepis znalazłam tutaj i nieco go przerobiłam na swoje warunki :)



Egzotyczne smoothie
Składniki:
-2 dojrzałe banany
-szklanka malin
-szklanka soku z liczi (to co zostaje po odsączeniu owoców)
-szklanka mleka
-limonka

Przygotowanie
Blendujemy wszystkie składniki razem (sok z limonki wkrapiamy w całość), rozlewamy do szklanek i cieszymy się smakiem :)
Uwaga! Napój jest dosyć mocno słodki, dlatego jeżeli nie lubicie to lepiej dodać mniejszą ilość soku i większą mleka.

6 komentarzy:

  1. Liczi jest przepyszne!! Kiedy było w sklepach- bardzo czesto je kupowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam nigdy liczy, chętnie bym spróbowała :D Chyba muszę poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie! Gdyby tylko mieć te składniki...

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam liczi, ale świeże :) kiedyś w markecie była wyprzedaż po kilka złotych za kilo i kupiłam chyba całą partię :) szkoda tylko że pestka taka wielka

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz