sobota, 22 marca 2014

Pełnoziarnista pizza

Witajcie :)

Nie wiem jak wy, ale ja jestem ogromną fanką pizzy :) I jej sobie nie odmawiam! Oczywiście nie wcinam kawałka codziennie, ale od czasu do czasu udaje mi się namówić mamę na upieczenie takiej domowej. Sama nigdy jeszcze nie próbowałam, ale na pewno spróbuję przy okazji najbliższej wizyty w Dublinie. Ostatnim razem udało się namówić mamę na zrobienie takiej na pełnoziarnistym spodzie- lepszej nie jadłam chyba nigdy !



 Składniki na spód:
-pół kostki drożdży
-3 szklanki pełnoziarnistej mąki
-oliwa z oliwek

Składniki na sos:
-przecier pomidorowy
-oregano, zioła prowansalskie

Dodatki:
wedle upodobań !




Przygotowanie:

Przesianą mąkę wsypujemy do miski, wlewamy łyżkę oliwy i dodajemy szczyptę soli. W szklance letniej wody rozpuszczamy drożdże i szczyptę cukru po czym wlewamy wszystko do mąki. Wyrabiamy ciasto, przykrywamy je ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce. Wyrośnięte ciasto ponownie wyrabiamy i wylepiamy nim natłuszczoną i posypaną mąką blaszkę (u nas zwykle kształtujemy niewielkie, okrągłe pizzetki i pieczemy w takiej formie).
Przecier pomidorowy mieszamy z oregano i ziołami prowansalskimi i smarujemy nim ciasto. Na cieście układamy wszystkie dodatki na które mamy ochotę. Pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni :)
A później jemy ze smakiem!

Moje ulubione opcje pizzy:
a) szpinakowa:
-podsmażony szpinak
-czerwona cebula
-drobiowa szynka
-zielone oliwki
-ser feta
b) z szynką i pieczarkami
-drobiowa szynka (lubię też salami)
-podsmażone pieczarki
-starty, żółty ser
-zielone i czarne oliwki
-czerwona cebula


Pizza wcale nie musi być grzechem ! Jeżeli zrobimy ją na pełnoziarnistym spodzie, zadbamy o to, żeby znalazło się na niej dużo warzyw i ograniczymy ser oraz tłuste sosy to będzie po prostu porządnym i pożywnym obiadem :)

9 komentarzy:

  1. Jakoś specjalną fanką pizzy nie jestem, ale czasami dla domowników robię. Zaczęłam się zastanawiać czy Twoja mama robi pizzę na samej oliwie, ale w przygotowaniu jednak znalazła się woda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pizze ;) W takim wykonaniu chętnie bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna planuję zrobić domową pizze, ten zdjęcia mnie chyba zmobilizują:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o mniam mniam, lubie robic takie pizze ze znajomymi, wlacza sie wtedy kreatywnosc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, przepis kupuję - tylko kto mi zrobi ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię pizzę i czasem z chęcią jadam. :) Musiałabym zrobić kiedyś na spodzie pełnoziarnistym .:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze mówiąc, nie miałam jeszcze okazji próbować pizzy o podobnych składnikach (od czasu do czasu pozwalam sobie na tradycyjną margerittę), ale muszę wypróbować w wolnym czasie i ten, znacznie zdrowszy przepis (:

    OdpowiedzUsuń
  8. A ostatnio chodzi za mną pizza... może spróbuję taką...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz