wtorek, 25 marca 2014

Prześwietlam fast foodowe sieciówki- McDonalds

Witajcie

Dzisiaj pierwszy post z serii "Prześwietlam fast foodowe sieciówki". O co chodzi? Otóż ostatnio siedząc w McDonaldzie (tak, zdarza mi się pójść do Maca na kawę, a czasami też coś zjeść) stwierdziłam, że jednak nie jest tak źle i, że osoba zdrowo się odżywiająca czy też odchudzająca może w tej sieciówce coś zjeść i nie pokutować przez następny miesiąc. Nie zachęcam was oczywiście do jedzenia fast foodów w McDonald's czy innych sieciówkach, nie twierdzę, że przyrządzane tam jedzenie jest świeże, pachnące i nienaszpikowane chemią, ale chyba każdemu z nas zdarza się chwila słabości czy też po prostu dzień kiedy musimy coś przekąsić, a nie mamy zbyt wiele czasu . W tej serii chcę wam pokazać, że każdy z nas staje przed wyborem i może dokonać lepszego lub gorszego wyboru :) Prześwietlę kilka produktów oferowanych przez różne restauracje, abyście mogli dokonać tego lepszego wyboru kiedy już zabłądzicie do McDonald's :)

Czym się kierować?
- lepiej wybierać dania z kurczakiem niż z wołowiną
- zwracać uwagę na to jak dużo warzyw znajduje się na naszym talerzu
- wybierać opcję kurczaka z grilla (jeżeli taka istnieje)

Czego unikać?
- wołowiny (lepiej zjeść czerwone mięsko rzadziej, ale takie z prawdziwego zdarzenia), zbyt dużej ilości sera i wszystkiego co smażone
- tłustych sosów
- zrezygnuj z zestawów, dodatkowych frytek czy coli

McWrap Miodowo-musztardowy z grillowanym kurczakiem
Pomimo tego, że zawiera bekon ma mniej kalorii niż klasyczny. Zawiera sporo białka i stosunkowo mało tłuszczów, niestety ciągle sporo w nim węgli i soli.
wartość odżywcza: 340 kcal
białko: 25 g
węglowodany: 44 g
tłuszcz: 8 g
sól: 2,1 g

Sałatka Grillowany Kurczak Premium
Mój faworyt, mało kalorii, tłuszczu i węgli, a bardzo dużo białka :) Ilość soli też nie jest tragiczna. Ważne, żeby nie dorzucić do niej zbyt kalorycznego sosu, winegret totalnie odpada. Moim zdaniem najlepiej wybrać oliwę z oliwek, która od niedawna jest dostępna w ofercie restauracji. Sos jogurtowo-koperkowy będzie kosztował nas jedyne 30 kcal, więc można wziąć go pod uwagę.
wartość odżywcza: 210 kcal
białko: 27 g
węglowodany: 6 g
tłuszcz: 8 g
sól: 1,1 g


Sałatka z sosem
Zwyczajna sałatka, która sama w sobie prawie nie ma kalorii, dlatego warto zwrócić uwagę na to, żeby nie dorzucić ich za pomocą sosu.
wartość odżywcza: 10 kcal
białko: 1 g
węglowodany: 1 g

Owocojogurt
Przechodząc do deserów to chyba jedyny rozsądny wybór (przyznam szczerze, że mam słabość do kalorycznych McFlurry i czasami sobie nie odmawiam :)) wśród dań tego typu.
wartość odżywcza: 195 kcal
białko: 7 g
węglowodany: 25 g
tłuszcz: 7 g
sól: 0,2 g

Z napojów rozsądnym wyborem będzie woda, sok jabłkowy czy pomarańczowy (ok, mają cukier, ale chyba już lepszy ten sok od Coli, prawda) czy też czarna kawa.

Jeżeli lubicie jednak kawę z mlekiem to najlepsza będzie mała biała, zawiera 50 kcal, więc to chyba nie koniec świata.

Mam nadzieję, ze udało mi się choć w niewielkim stopniu przekonać was, że nawet jeżeli lądujecie w McDonald's to nie musicie od razu rzucać się na BicMaca i frytki, można czasem pójść do takiej restauracji bez szkody dla swojej sylwetki i pozostać fit :) Nikogo rzecz jasna nie zachęcam, jeżeli możecie- noście lunch boxy lub jedzcie w domu!

10 komentarzy:

  1. Zawsze mam z tym problem co ewentualnie i w ostateczności mogłabym zjeść w Mc donalds. W sumie nigdy w ten sposób do tego nie podchodziłam! Jakie sieciówki masz w planie prześwietlić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te w których da się coś zjeść :P możliwe, że Kfc i Pizza Hut, bo np. w Burger Kingu nie znalazłam nic godnego uwagi

      Usuń
    2. Dawaj Pizze Hut :) ja osobiście uwielbiam :))

      Usuń
    3. O to czekam z niecierpliwością! Szkoda, że zdrową pizzę sama będę musiała sobie robić zawsze :(

      Usuń
    4. zdrowa pizza robiona samemu jest pycha ! :)

      Usuń
  2. Ja w Macu zawsze jadłam tą sałatkę z grillowanym kurczakiem i czasami nugetsy :) Ale teraz nie ciągnie mnie do tego jedzenia. Przetworzone, naładowane chemią i cukrem. Nie! ;) Ale dobrze, że o tym piszesz. Dzięki Tobie wiem, że moja sałatka jest chyba najmniej kaloryczna ze wszystkich dostępnych "dań" w Macu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wolę KFC! :D I z ciekawością czekam na kolejne posty. Z tych produktów wybrałabym Wrapa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, też unikam fast foodów jak tylko mogę. Zawsze jestem w rosterce, co jeśli kolejny dzień pracuję od 9 do 21 i mam tylko 15 minut przerwy na zjedzenie czego przypominającego obiad, nie będąc w domu? :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzieś znalazłam informację, że sałatki z Maka wcale nie są takie bezpieczne:(

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz