niedziela, 2 marca 2014

slank.pl - portal dla aktywnych

Witajcie

Nie było mnie tutaj długo, ale w końcu mechanika płynów zaliczona :) Teraz czekam tylko na decyzję o przyznaniu stypendium i będę najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi.
Jako, że sesja zaliczona pora się ogarnąć i wrócić do zdrowego trybu życia i ćwiczeń, bo przyznam się bez bicia, że pod tym względem ostatnie dwa miesiące były koszmarne. Mamy marzec, wakacje coraz bliżej, więc trzeba ruszyć tyłek :)

Dzisiaj chciałam napisać kilka słów o portalu do którego testowania zostałam zaproszona jakiś czas temu. Minęły już mniej więcej dwa miesiące, poznałam co i jak i z działania portalu jestem bardzo zadowolona :)

Slank.pl to platforma zrzeszająca ludzi aktywnych, bardzo podoba mi się cały ten zamysł i chyba do niewielu rzeczy mogłabym się przyczepić :) Strona jest bardzo ładnie i przejrzyście zaprojektowana, nie ma żadnych problemów z poruszaniem się po niej, wiem, że odczucia wizualne może nie są meritum sprawy, ale my kobiety jednak lubimy rzeczy, które ładnie wyglądają. Oferowane nam są różne funkcje i opcje, wszystko jest zaprojektowane w ten sposób, żebyśmy mieli kontakt z innymi ludźmi i tworzyli siatkę wzajemnie wspierającej się społeczności.


Dziennik
Można powiedzieć, że jest to odpowiednik facebookowego walla, możemy publikować posty dotyczące treningów, postępów czy wszystkiego co wpadnie nam do głowy. Poza tym na tej "tablicy" wyświetlane są posty "trenera Slank", zaproszenia do zakładów i inne. Nasze posty mogą także komentować inni użytkownicy.


Talerz
Mamy możliwość wybrania produktów z bazy, określenia ich ilości i skomponowania posiłku, poza tym możemy sami dodawać do bazy produkty, których w niej brakuje. Wszystko po to aby skomponować i monitorować swoją dietę, ilość spożywanych kalorii oraz zapotrzebowane btw :) Przyznam szczerze, że z tej opcji nie korzystałam w ogóle, gdyż nie jest mi potrzebna ("posiłek" poniżej jest wyłącznie przykładem)




Postępy
Możemy na bieżąco monitorować swoje postępy wpisując swoje wymiary i wagę, przy okazji są wyświetlane wskaźniki mówiące nam na jakim etapie jesteśmy (BMI, WHtR i WHR). Mamy także dostęp do wykresów, które pokazują nam jak zmieniały się nasze wymiary czy waga na przestrzeni czasu.

Misje
Misje to 30-dniowe plany treningowe (są dostępne także takie, które zawierają też plan dietetyczny) z których możemy skorzystać. Podczas misji na naszej tablicy codziennie wyświetlany jest filmik z treningiem, poza tym przewidziane są także dni na regenerację. Każdego dnia odpowiadamy na pytanie czy wykonaliśmy trening, dostajemy mnóstwo porad od wirtualnego trenera i czujemy, że jesteśmy w  dobrych rękach. Ta opcja jest niestety opcją płatną, aby móc uczestniczyć w misjach trzeba wykupić kartę klubową, która kosztuje 29,99 zł za 365 dni, czyli za rok :) Nie jest to wygórowana kwota, jeżeli pomyśleć, że miesięczny karnet w klubie fitness to kilka razy tyle, a treningi się nie powtarzają i na pewno nie będziemy się nudzić. W chwili obecnej dostępne jest 6 misji o różnym stopniu zaawansowania, m.in trening "jędrna pupa i płaski brzuch" czy "pokochaj bieganie". Cały czas trwają prace nad rozbudową ilości misji i ich zróżnicowaniem.


Zakłady
Mamy możliwość zorganizowania lub wzięcia udziału w zakładzie. W zakładzie biorą udział użytkownicy, którzy przyjęli do niego zaproszenie, chodzi o to, żeby przez pewien okres czasu (jak na razie spotkałam się tylko z zakładami tygodniowymi, choć moim zdaniem okres ten mógłby być dłuższy) zobowiązujemy się do robienia/nie robienia czegoś np. do niejedzenia słodyczy. Codziennie odpowiadamy na pytanie czy dotrzymaliśmy obietnicy, oczywiście wygrywają Ci, którym się uda :)

Slank oferuje nam także udział w dyskusjach, mamy możliwość obserwowania innych użytkowników, a wiele opcji jest ciągle rozwijanych. Za niedługo użytkownicy z kartą klubową będą mogli zadawać pytania ekspertom z zakresu żywienia i treningu. W Slanku brakuje mi tylko kalkulatorów spalania kalorii :)
Ja bardzo ten portal polubiłam, co nie znaczy, że zrezygnowałam z treningów poza nim. W chwili obecnej zabieram się za 30 day shred i bieganie.

Znaliście ten portal, a może korzystacie z innych ?
Przyznam szczerze, że bardzo lubię także potreningu.pl, a nie przepadam za vitalia.pl

10 komentarzy:

  1. Zaglądnę, może być ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na vitalia.pl byłam kilka lat temu i była to moja największa głupota, ale mało ważne. Slank.pl wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. slank.pl mogę szczerze polecić :) Zapisałam się tam jakiś czas temu, kiedy to jeszcze wszystko było za darmo i dzięki temu dostałam kartę klubową na trzy miesiące za darmo :) Przeszłam już kilka misji i gdy skończy mi się karta to zdecydowanie ją przedłużę, bo bardzo mi się tam spodobało :D
    Wirtualny trener, który każdego dnia Cię pilnuje i daje wskazówki to bardzo przydatna rzecz, która pomaga się kontrolować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, konkurencja dla potreningu.pl? Do tego portalu już się przyzwyczaiłam i nie planuję emigracji, ale dobrze wiedzieć, że jest alternatywa.

    OdpowiedzUsuń
  5. faktycznie wygląda ciekawie, ale ja pozostaje wierna myfitnesspal :P chyba ze względu na wygodę i możność skanowania wszystkiego iphonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam ten portal, jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam, ale wejdę na pewno ;)

    p.s. zapraszam na konkurs, do wygrania voucher o wartości 30$ na okulary, informacje u mnie w ostatniej notce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa tą stronka. Kiedyś się na nią zapisałam, ale jakoś teraz nie korzystam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam, nie słyszałam... usłyszałam i się zapisałam :) Chętnie wypróbuję :) W ogóle jestem u Ciebie pierwszy raz i ... fajnie tu :) zostaję :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz