piątek, 25 kwietnia 2014

Prześwietlam fast foodowe sieciówki- Pizza Hut

Witajcie

W związku z tym,  że pierwsza część tej serii cieszyła się sporym zainteresowaniem, postanowiłam napisać drugiego posta, tym razem na temat Pizzy Hut :)


Czym się kierować?
-sporo kalorii można zaoszczędzić na cieście, dlatego czym cieńsze tym lepsze (w Pizza Hut to chyba Pizza Tuscani)
-dobrze, aby nasza pizza zawierała możliwie jak najwięcej warzyw
-kurczak czy tuńczyk mogą być źródłem wartościowego białka w potrawie z pozoru niezdrowej :)

Czego unikać?
-sera, jest tłusty i na pewno nie potrzebujemy go w aż tak gigantycznych ilościach
-tłustych sosów zarówno do sałatek jak i pizzy
-bekonu, salami i tłustego mięcha

Przystawki 
Zupa- krem pomidorowy
wartość odżywcza: 95 kcal
białko: 2,5 g
węglowodany: 10,5 g
tłuszcz: 4,5 g
sól: 3 g

Sałatka caprese- tutaj mamy już ser mozarella i sporo tłuszczu, ale caprese i tak wychodzi na prowadzenie w porównaniu z rollsami, a świeży pomidor to samo zdrowie
wartość odżywcza: 343 kcal
białko: 22,6 g
węglowodany: 2,7 g
tłuszcz: 26,7 g
sól: 1,2 g


Sałatki
Śródziemnomorska
wartość odżywcza: 191 kcal
białko: 8,3 g
węglowodany: 11,2 g
tłuszcz: 12,6 g
sól: 2,9 g

Salmone
wartość odżywcza: 242 kcal
białko: 15,5 g
węglowodany: 7,1 g
tłuszcz: 15,2 g
sól: 2,8 g

Z grillowanymi warzywami
wartość odżywcza: 267 kcal
białko: 6,6 g
węglowodany: 9,2 g
tłuszcz: 21,1 g
sól: 1,5 g

Kaloryczność sałatek została podana prawdopodobnie po wliczeniu kaloryczności sosu (sos jest wypisany jako składnik sałatki), jeżeli więc chcecie zaoszczędzić na kaloriach i tłuszczu możecie poprosić o podanie sosu osobno i nie używać go w ogóle czy użyć połowy.

Pizza
Pizza Tuscany - Prosciutto e ruccola
gramatura- 320 g
wartość odżywcza: 912 kcal
białko: 53,1 g
węglowodany: 78,4 g
tłuszcz: 41,3 g
sól: 5 g

Kaloryczność jest podana oczywiście dla całej pizzy, ale 450 kcal z jej połowy nie wygląda już tak przerażająco ;)

Makarony
Kaloryczność makaronów Pizza Hut waha się pomiędzy 500-1000 kcal, dlatego radziłabym trzymać się od nich z daleka :)

Desery 
Wszystkie wyglądają kalorycznie, ale najlepszym wyborem będą te zawierające owoce :) Oczywiście w przypadku jeżeli wcześniej nie wsunęliście całej pizzy!

Napoje
Jak zwykle najlepiej wybierać wodę mineralną czy czarną kawę. Radzę uważać na kuszącą wizję wielkiej dolewki i tony cukru zawarte w napojach !

Dajcie znać o jakich jeszcze restauracjach chcielibyście przeczytać!
Przypominam, że ta seria nie ma na celu zachęcenia do jedzenia w fast foodach, ale ułatwienia dokonania wyboru, jeżeli musimy w takiej restauracji coś zjeść. Link do posta na temat McDonalds

12 komentarzy:

  1. Jaki rozmiar tej pizzy, bo niestety gramatura mi nic nie mówi :)) Średnia?
    Ja uwielbiam pizzę, to taka moja mała zmora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tuscany jest tylko w jednym rozmiarze :)

      Usuń
  2. Nigdy nie wybierajcie pizzy z mięsem wołowym - wygląda i smakuje jak z puszki dla psa, to takie mięso w kostkach, krowa zmielona chyba razem z kopytami. Bardzo lubię Carbonarę z PH, dlatego ta z wołowiną była dla mnie niemiłym zaskoczeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za ostrzeżenie ! ja ogólnie unikam wołowiny w miejscach takich jak fast foody, bo ona nigdy nie przypomina niczego jadalnego.

      Usuń
    2. Ta z McRoyala jest w porządku :D

      Usuń
  3. Pizzę kocham, często jadałam przeróżne z Pizza Hut właśnie, ale już dawno tam nie zamawiałam. Jakoś wolę być świadoma tego, co jem i sama piekę pizzę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i to się chwali ! :) uwielbiam domową na ciemnym cieście <3

      Usuń
  4. Ja szczerze mówiąc byłam raz w Pizza Hut i pizza mi nie zasmakowała. Poza tym najlepiej nauczyć się robić własne pizze. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna seria! Ja tak myślę i chyba nigdy nie byłam w Pizza Hut.

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam pizzę a zwłaszcza swojej roboty :) zapraszam doo mnie

    OdpowiedzUsuń
  7. To może ja pierwsza - proponuję North Fish? Pomysł na sam cykl genialny. Czekam z niecierpliwością na kolejne materiały (: Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie pomyślę :) sama nie jadłam nigdy w NF, dlatego jakoś nie wpadłam na ten pomysł

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz