środa, 13 sierpnia 2014

Za co lubię lato

Witajcie

Jak pewnie niektórzy z was pamiętają, w zimie pojawił się wpis "Za co lubię zimę", a że lato jest moją ulubioną porą roku postanowiłam napisać kilka słów o tym za co lubię lato :) Wymienianie tego co lubię w danej porze roku jest fajne, dlatego możecie potraktować to jako tag i napisać takiego posta u siebie, chętnie przeczytam !

#1 słońce - uwielbiam dni, kiedy na niebie nie ma ani jednej chmurki i świeci słońce, na mojej twarzy wtedy pojawia się uśmiech ! Niestety w tym roku mam lekki niedobór słońca, w Dublinie nie świeci tak często i temperatury nie są tak wysokie jak w Polsce :(


#2 sezonowe owoce i warzywa - truskawki, maliny i jagody mogłabym jeść na tony! Nie ma nic lepszego niż kabaczek czy marchewki z własnego ogródka, szarlotka z sezonowych jabłek czy sałatka caprese doprawiona świeżą bazylią! W Dublinie nie mogę niestety cieszyć się w pełni tymi dobrodziejstwami, ale wierzcie mi, że w Polsce nadrobiłam niedobór truskawek na cały sezon !


#3 rolki, rower, spacery i inne aktywności - nie ma nic fajniejszego niż aktywność na świeżym powietrzu ! Czekam na to cały rok, godzinami mogę jeździć na rowerze czy rolkach :)


#4 wyścigi kolarskie - tą miłością zaraził mnie mój chłopak, ja zaszczepiłam w nim bzika na punkcie skoków narciarskich (wcześniej też był fanem, ale chyba nie aż takim), a on we mnie bzika na punkcie wyścigów kolarskich. Nie oglądam może każdego etapu w każdym wyścigu i jeszcze nie do końca jestem ekspertem, ale ciągle się uczę.


#5 szorty, lekkie sukienki i inne letnie ubrania  - cały rok czekam na to, żeby w końcu zrzucić z siebie warstwy swetrów i móc ubrać coś lżejszego, moja kolekcja sukienek rośnie z roku na rok :) No i wreszcie zimowe szarości ustępują miejsca wesołym kolorom !


#6 plaża i morze - to dwie rzeczy, które są jednymi z pierwszych skojarzeń z latem. Zawsze przeklinam wszędobylski piasek, ale w gruncie rzeczy strasznie lubię przesiadywać na plaży, z książką, słuchać szumu morza i czuć wiatr we włosach. Moim ulubionym morzem jest zdecydowanie nasz polski Bałtyk nad którym nie byłam niestety od 3 lat, uważam, że jest w nim coś pięknego, jakaś ciężka do opisania magia. Jestem pewna, że nie ma drugiego takiego morza, chociaż Dublińskie wybrzeże jest trochę podobne :)

Półwysep Sveti Stefan

#7 wyjazdy, wakacje - jestem typem osoby, której ciężko usiedzieć na tyłku, a najwięcej wyjazdów szykuje się właśnie w lecie. W tym roku jestem straszną szczęściarą - Eurotrip, Dublin, a we wrześniu Sri Lanka. Ciągłe wyjazdy sprawiają mi ogromną frajdę i pozwalają naładować baterie na kilka kolejnych miesięcy na uczelni i w pracy..

boka Kotorska

#8 odpoczynek - w tym roku mam go już chyba w nadmiarze.. Kilka tygodni w Dublinie bez pracy sprawia, że jestem najbardziej wypoczętą osobą na świecie ! Z drugiej strony może to i dobrze, że tak wyszło, bóle brzucha prawdopodobnie spowodowane stresem nawiedzają mnie coraz rzadziej.

relaks w Budvie

#9 zimny cydr i mohito - nie najbardziej fit powody, ale zdecydowanie te dwa napoje potrafią umilić wakacyjne wieczory czy gorące dni spędzane nad basenem :)

piknik i cydr w Dubrovniku

#10 mrożona kawa z mamą - taki nasz mały rytuał, którego mi brakuje kiedy jestem w Dublinie. W upały, kiedy mózg ledwie działa jest to jeden z najbardziej błyskotliwych pomysłów na jakie wpadamy :) Mama robi jedną z najlepszych kaw mrożonych na świecie  ! Wypróbowałyśmy już mnóstwo różnych patentów i zawsze jest pyszna.


#11 przesiadywanie w ogródku i wieczorne grillowanie - jestem szczęściarą, ponieważ mieszkam w domu i mam całkiem spory ogród z altaną, w której często przesiadujemy w lecie. Ciasto z sezonowymi owocami smakuje najlepiej właśnie tam ! A wieczorami zasiadamy do grilla i bez wyrzutów sumienia obżeramy się grillowanym kurczakiem i sałatkami :)

kawka w altance

#12 ciepłe wieczory - które umożliwiają grillowanie i obserwowanie rozgwieżdżonego nieba

zachód słońca w Ulcnij

#13 taplanie się w basenie czy wypady nad jezioro - za smażeniem się plackiem na plaży nie przepadam, ale przesiadywanie w basenie czy jeziorze uwielbiam :) W tym roku niestety nie miałam zbyt wielu okazji ze względu na to, że większość wakacji spędzam w Dublinie, ale już niedługo wyjazd na wakacje, więc nadrobię zaległości !


#14 pikniki - nie mam niestety klasycznego piknikowego koszyka, ale jedzenie na świeżym powietrzu sprawia mi mega frajdę :) I niezależnie czy piknik jest nad rzeką w mojej rodzinnej wsi, w dublińskim Phoenix Parku czy nad morzem w Dubrovniku - zawsze jest fajnie ! A koszyk i kocyk w kratkę mi się marzy, zdecydowanie kiedyś sobie sprawię !

piknik w Phoenix Parku
#15 urodziny - lato zawsze dobrze mi się kojarzy, ponieważ w lipcu mam urodziny :) Mam to szczęście, że dostaję tort ze świeżymi owocami, a impreza zazwyczaj odbywa się na wolnym powietrzu, 18naste urodziny miałam bardzo udane- tańce z rodzinką na dworze to mega fajna rzecz :)

zeszłoroczny tort

Czekam na wasze notki na temat tego co lubicie w lecie najbardziej !

9 komentarzy:

  1. Trudne pytanie, bo w sumie nie przepadam za latem. jakbym jednak musiała coś wymienić to byłoby:
    #1 zapach opalonej skóry
    #2 lekki makijaż
    #3 letni wiatr
    #4 dźwięk świerszczy
    #5 duży wybór warzyw i owoców
    ... oh może i lubię lato:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo tak, o opaleniźnie zapomniałam :) i zapach kakaowego olejku do opalania z Ziaji <3

      Usuń
  2. Sezonowe warzywa i owoce, słońce, ciepła woda, upały, ciepłe wieczory, długie dnie... można wymieniać i wymieniać. Kocham lato! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja lata nigdy nie lubiłam, bo jakoś kiepsko znosiłam upały, ale to się zmieniło :) najbardziej je lubię za owoce i piegi na nosie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale piękny post :) I zdjęcia mega! :) Kocham lato i wiele rzeczy z Twojej listy się u mnie pokrywa :) Zdecydowanie lato mamy za krótkie...

    OdpowiedzUsuń
  5. sport! słońce! ciepłe wieczory i drinki z palemką:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Za to że... Oponka letnia jest dużo lżejsza od zimowej :P
    Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję się jakbym ja to pisała ;) Lubię lato z dokładnie tych samych powodów! Niech trwa wiecznie!!!! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz