poniedziałek, 22 września 2014

Ekspresowy sernik na zimno z malinami

Witajcie

Jakiś czas temu naszła mnie ochota na zrobienie sernika na zimno. Jakiś czas temu już próbowaliśmy z moim chłopakiem i wtedy nie do końca wyszło tak jak chcieliśmy. Postanowiłam powalczyć po raz kolejny i znowu ta sama katastrofa- sernik się ściął (do dziś nie wiem co robię źle). Rozpoczęłam akcję reanimacyjną (tak jak ostatnim razem) poprzez wsadzenie miski do kąpieli wodnej. I miska pękła.. Co tu zrobić jak spód z ciasteczek już zrobiony? Ano pobiegłam do sklepu po składniki na znacznie szybszą wersję sernika na zimno i z nią dzisiaj do was przychodzę :)


Składniki:
1000 g serków homogenizowanych (ja użyłam Danio waniliowego- 5 sztuk, ale sernik wyszedł niski, więc warto dołożyć 2 dodatkowe serki) lub gęstego jogurtu naturalnego
250 ml śmietany kremówki
2 łyżki żelatyny
Paczka maślanych herbatników
100 gram masła (pół kostki)
2 łyżki miodu
150 g malin
olejek waniliowy

Wykonanie:
Masło roztapiamy w miseczce, a herbatniki kruszymy. Zalewamy herbatniki masłem i dodajemy 2 łyżki miodu po czym wyrabiamy przez chwilę masę, aby wszystko się skleiło. Wykładamy ciasteczka na spód formy (nie martwcie się jeżeli ciastka są luźne, ważne żeby pokrywały cały spód), zawijamy z góry folią i wstawiamy do lodówki na około godzinę.
Żelatynę rozpuszczamy we wrzącej wodzie (max. pół szklanki) i odstawiamy do ostudzenia. Śmietanę ubijamy na sztywno i dodajemy serki oraz olejek waniliowy ciągle miksując. Na koniec wlewamy żelatynę, ciągle miksujemy na najwyższych obrotach. Wyciągamy ciasteczkowy spód z lodówki i wylewamy na niego masę serową po czym wtapiamy w nią maliny. Wkładamy na kilka godzin do lodówki (aż stężeje).
Dodatkowo na górę po kilku godzinach można wylać galaretkę i dołożyć owoców.


Jak odchudzić:
Jeżeli liczysz kalorie to zrezygnuj z herbatnikowego spodu, zamiast tego wyłóż spód biszkoptami- zaoszczędzisz na maśle i miodzie. Możesz użyć jogurtu greckiego o ograniczonej ilości tłuszczu czy serków homo 0% (np. Tutti z Biedronki).


Zdjęcia robił mój chłopak, także pochwalcie, bo strasznie był z siebie zadowolony ;d Życzę smacznego serniczka !

7 komentarzy:

  1. przepysznie się prezentuje! A ja polecam udział w konkursie Develey, w którym do wygrania są liczne, atrakcyjne nagrody :) Szczegóły znajdziecie tutaj: https://www.facebook.com/DeveleyPolska/app_467939593270340 powodzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada przepysznie!;) No i masz faceta zdolniache;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smacznie, zdjęcia wyszły zbyt dobre! :D Mógł się mniej postarać, to może miałabym mniej chęci na te pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda apetycznie, ale osobiście uważam, że masło i ta kremówka są zbędne :P aczkolwiek wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. obled.... ciekawa jestem czy z agarem tez by wyszedl? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama się zastanawiałam, ale nie próbowałam, więc nie wiem 😊

      Usuń
  6. Sernik wygląda pięknie! Zdjęcia z liliami wyglądają zjawiskowo :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz