czwartek, 25 czerwca 2015

Krem czekoladowy z batatów

Witajcie

Dzisiaj ekspresowy przepis na pyszny i zdrowy krem czekoladowy :) Udało mi się ostatnio dorwać bataty w Biedronce, są więc eksperymenty.

Składniki
300 gram batatów (jeden, średniej wielkości)
banan (najlepiej mocno dojrzały)
łyżka oleju kokosowego
2 łyżki kakao 100% (można mniej/więcej - w zależności od smaku)
łyżka miodu (można nie dosładzać w ogóle)
50 ml mleka


Przygotowanie
Obranego ziemniaka gotujemy do miękkości (około 15 minut, jeżeli jest pokrojony na ćwiartki), następnie wrzucamy go do miseczki, dodajemy banana, olej kokosowy oraz i blendujemy na gładko. Następnie dodajemy kakao i miód i blendujemy ponownie, aż całość będzie wymieszana równomiernie, kosztujemy czy jest wystarczająca ilość kakao/miodu i odstawiamy miseczkę do wystygnięcia, a następnie wsadzamy na 1-2 h do lodówki. Jeżeli masa jest wg was za gęsta można dolać więcej mleka i porządnie wymieszać całość.
Podane składniki starczają na około 2 porcje.



Całość to około 550 kcal, ok. 100 gram węgli i 12 gram białka. Na porcję wychodzi 275 kcal, a więc idealnie jak na słodką przekąskę :)

Dajcie znać czy próbowaliście robić kremy czekoladowe z różnych dziwnych rzeczy, jak bataty czy avocado i czy lubicie takie eksperymenty ;)

7 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie :) Ostatnio z batatów robiłam frytki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a masz pomys, co jeszcze mozna zrobic z batatow? ;) moj trener zacheca mnie do jedzenia ich, ale cos nie mam pomyslu co zrrobic z tym fantem ;p (mam na mysli bardziej obiad, czy kolacje ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był u mnie kiedyś na frytki, które osobiście uwielbiam, doprawiam czym popadnie i solę, a potem do piekarnika ;) jako dodatek do obiadu w formie puree, w tym przypadku świetną przyprawą jest gałka muszkatołowa ;) możesz też dorzucić je do wytrawnej tarty czy zapiekanki ;)

      Usuń
  3. Ciekawią mnie bataty. Musze kiedys kupic! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam zrobić krem z awokado, ale.. zepsuło mi się - tak długo leżało. :x Bałam się tknąć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha zdarza się ;p z avocado też dobre

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz