wtorek, 2 czerwca 2015

#Top10 Dubai- things to do

Witajcie

Dzisiaj trochę odgrzewane kotlety z innej beczki :D Dawno nie było żadnych postów podróżniczych, więc dzisiaj nadrabiam te braki, a że nie jestem w stanie teraz napisać posta o Lwowie to jest post o Dubaju. Był już post z miejscami, które koniecznie trzeba odwiedzić w Dubaju, a dzisiaj mam bardziej osobistą listę "rzeczy do zrobienia" w Dubaju :) Mam zamiar zaliczyć to wszystko w czasie kolejnych wypadów do Dubaju, które odbędą się na pewno :)

Kochani, jak na razie przepraszam was za moją nieobecność, brak kontaktu, pisanie komentarzy u was. Niestety mam bagno na uczelni, bagno straaasznie głębokie. Jak tylko uda się odgrzebać to wracam ze zdwojoną siłą! Siłka na razie zdycha, ale są rzeczy ważniejsze, a ilość kolosów przechodzi ludzkie pojęcie.. Dziękuję wam za nominacje do Liebsterów, odpowiem na pewno!

1. Skok ze spadochronu
Skok ze spadochronu marzy mi się od dawna, więc czemu nie w Dubaju? Cena może jest i dwa razy większa niż w Polsce (ok. 400 euro), ale kurde skakać patrząc się na łąki i lasy, a skakać patrząc na tak ogromne i zachwycające miasto?! :D Jedyny problem jest taki, że w Dubaju ciężko o dzień z idealną przejrzystością powietrza, ale myślę, że i to można jakoś obejść :)


2. Odwiedzenie Dubailandu
Dubailand będzie największym parkiem rozrywki na świecie. Jego otwarcie przewidywane jest przed 2020 rokiem, ale słyszałam plotki, że planują je na 2016 rok. Podobno ma być wielkości angielskiego Birmingham i generalnie cały temat ciężko jest ogarnąć prostym, ludzkim umysłem :D Wiem, że to będzie coś i muszę zaliczyć to miejsce kiedy je otworzą!


3. Obejrzenie jednego z gigantycznych akwariów
Ten punkt udało mi się już zaliczyć :) W Dubaju lubią jak jest duże, akwaria też, im większe tym lepsze! Widziałam akwarium w Dubai Mall, ale na pewno odwiedzę jeszcze to w hotelu Atlantis ;) Oglądanie ich przypomina mi nurkowanie na rafie, które zaliczyłam w czasie wakacji w Egipcie.


4. Jazda na snowboardzie w Ski Dubai
Kryty stok to jest to co bardzo mnie nurtuje jako przyszłego inżyniera ;) Nie uwierzę dopóki nie przypnę deski do swych nóg i nie zjadę! Podobno wcale nie jest tak drogi, jakby się nam wydawało, a przynajmniej tak twierdzi nasz znajomy mieszkający w Dubaju (jest strasznym, niemieckim sknerą, więc jeżeli twierdzi, że jest tanio to ja wierzę!). Poza tym nie umiem ogarnąć tego, że w mieście gdzie jest 40 stopni da się schłodzić halę do temperatury minusowej, jakie tam muszą mieć maszyny!


5. Wjazd na najwyższy budynek świata
Burj Khalifa pobił już całą masę rekordów i wjazd na taras widokowy to mus! Widok jest cudowny i ten punkt także udało mi się zaliczyć :)


6. Zjedzenie kolacji w jednej z najlepszych dubajskich restauracji
W Dubaju dobrych restauracji jest jak grzybów po deszczu, a mimo to żadna jeszcze nie zdobyła gwiazdki Michellina (co nie przeszkadza im w kupowaniu michellinowskich szefów kuchni). To właśnie w Dubaju znajdują się słynne restauracje z akwariami, których zdjęcia widział już chyba każdy! Ceny są kosmiczne, ale jedzenie też. Gastronomiczne marzenie spełnione- byliśmy na kolacji w Armani Hotel, który znajduje się w Burj Khalifa. Kolejne do spełnienia to właśnie ta akwariowa restauracja w Burj Al Arab.


7. Odwiedzenie jednego z wodnych parków rozrywki
Parki wodne w Dubaju to nietotamto :) Są ogromne i nawet z daleka wyglądają bardzo zachęcająco! Wiem, że w dzieciństwie byłoby to spełnienie marzeń, ale teraz pewnie trochę bym się obawiała tych zjeżdżalni :)


8. Pływanie z delfinami w Atlantisie
Pływanie z delfinami to marzenie każdej małej dziewczynki, a ja jestem dużą dziewczynką, która nadal o tym marzy :)


9. Obejrzenie wyścigów wielbłądów
Byłam zafascynowana, kiedy usłyszałam, że w Dubaju organizuje się wyścigi wielbłądów! Uznałam, że to musi być niesamowicie zabawne i nie spocznę, póki tego nie zobaczę :)


10. Wyprawa na pustynię
Dubaj to miasto zbudowane z niczego, poza miastem jest kupa piasku i hulający wiatr! Nigdy wcześniej nie byłam na pustyni i bardzo chciałabym zobaczyć te tereny poza miastem- kontrast musi być niesamowity.

22 komentarze:

  1. Widok z pierwszego zdjęcia - mega. :o

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamooo, bedziesz w Dubaju, ale zazdroszka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w zeszłym roku ;) a jak na razie się nie wybieram, ale na pewno tam wrócę

      Usuń
    2. Byłam w zeszłym roku ;) a jak na razie się nie wybieram, ale na pewno tam wrócę

      Usuń
  3. Dużo rzeczy do zrobienia, jak są cele to trzeba realizować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy patrzę na obrazki z życia Dubaju, zawsze myślę o pieniądzach. Ja biedny żuczek nawet w głowie nie mogę zmieścić ile się tam kasy przewala... Ale to nie zmienia faktu, że chętnie zobaczyłabym to miasto na żywo... (Tylko jak mam to zrobić do jasnej anielki??? )

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, że w Dubaju jest tyle świetnych i do tego zróżnicowanych atrakcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale piękne miejsce, po prostu idealne;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Także muszę siedzieć nad notatkami, a ten post wzbudził u mnie ogromną chętkę na podróże! Niedobrze! Jak ja teraz wrócę do nauki? Cały czerwiec zapowiada mi się na spędzony z nosem w notatkach, więc wprost nie mogę doczekać się chwili wytchnienia, kiedy będę mogła spokojnie wygrzać się na słoneczku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj w klubie ;d machnęłam dzisiaj dwa kolosy ;d w weekend idę na wesele, a w przyszłym tygodniu kolejne kombo ;d

      Usuń
    2. Widzę śliczniusiego, malusiego kotka na insta. Dawaj mi tu go!

      Usuń
  8. Marzenie podróżnicze! Tam musi byc pięknie! <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę Ci tego Dubaju!! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dubaj.. Zawsze wydawał mi się tak mega egzotyczny i niedostępny ;P Ale wybiorę się tam! Tylko te egzaminy... Ajj sesja taka piękna :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak z innej beczki, to zawsze marzyłam o byciu syreną w takim akwarium :D Chwilowo kwalifikuje się na orkę, ale nic to :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja skakałam ze spadochronem i rzeczywiście widziałam tylko łąki i lasy, chętnie bym sprawdziła jak wygląda Dubaj z tej perspektywy :D wiciąż Ci zazdroszczę tej wycieczki :D mam nadzieje, że kiedyś i ja będę realizować swoją listę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie byłam w Dubaju, ale po przeczytaniu Twojego posta stwierdziłam, że koniecznie muszę tam kiedyś pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Marzę o skoku na bungee, chętnie pojechałabym do Dubaju,a z delfinami pływałam w Turcji. Niesamowite uczucie i chętnie to powtórze. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałem lecieć do Dubaju we wrześniu, ale trochę za późno się obudziłem:P Na szczęście nadrobiłem to w Barcelonie i jeszcze kilku innych hiszpańskich miastach ;) Aktualnie Dubaj nie jest moim priorytetem, ale kiedyś na pewno się wybiorę!:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz