czwartek, 16 lipca 2015

Przykładowy jadłospis

Witajcie

Dzisiaj szybki post z moim jadłospisem ;)

Śniadanie: owsianka z truskawkami
436 kcal, b: 16,6 g, t: 13 g, w: 62,1 g

Posiłek potreningowy: shake proteinowy z truskawkami, mlekiem i odżywką karmelowo-mleczną
266 kcal, b: 30,4 g, t: 8,8 g, w: 19,8 g

Obiad: pieczony kurczak, brokuły gotowane, placki z kalafiora i marchwi, tzaziki
454 kcal, b: 40,6 g,  t: 22,6 g, w: 26,3 g

Przekąska: wafle ryżowe, masło orzechowe, dżem, bób
392 kcal, b: 15,3 g, t: 13,9 g, w: 46,8 g

Kolacja: jogurt naturalny, suszona żurawina, wafle ryżowe, dżem
361 kcal, b: 9,1 g, t: 7,8 g, w: 59,2 g

W sumie:
1909 kcal, b: 112,1 g, t: 66,1 g, w: 214,3 g

Wiem, że jeszcze sporo błędów mam w jadłospisach takich jak ten. Na pewno jest za mało warzyw, a za dużo owoców (sory, nie umiem się powstrzymać). Muszę bardziej ograniczyć węgle proste na rzecz złożonych (co nie jest u mnie takie proste, jedzenie ryżu 3 razy dziennie nie sprawia przyjemności, a dżemu już owszem :D). Białko w miarę proporcjonalnie rozdzielone, chociaż często wychodzi tak, że martwię się o jego wyrobienie, ładuję w pierwszych posiłkach, a ostatni musi być z przewagą węgli, żeby nie przesadzić ;D Jeżeli chodzi o kalorie i btw to zmieściłam się w tym dniu prawie idealnie z założeniami :) Czy waga schodzi- nie wiem, bo zapominam się ważyć, ale zeszło już 3 cm z brzucha :D

Podrzućcie mi jakieś fajne przepisy z warzywkami :) Dajcie znać co powinnam jeszcze zmienić i czy chcecie takie posty na przyszłość :)

17 komentarzy:

  1. a jaki masz dzień cyklu? Ja w zależności od dnia cyklu mam +/- 3 cm mniej/więcej. A warzywa grillowane? lubisz? sałatki różnego rodzaju - kombinacji miliony i wyobraźnia może Cię ponieść ! :) jajecznice/omlety z warzywami, twarożki itp. z warzywami, kanapki pełnoziarniste z warzywami. Kombinacji jest wiele, ja lubię muffiny pełnoziarniste z warzywami - spróbuj a zobaczysz, że z czasem zapomnisz o owocach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie centymetry z cyklem nie maja wiele wspolnego, jak trzymam diete to co tydzien na centymetrze schodzi lub stoi. A co do zapomnienia o owocach to chyba mała szansa, jestem typowym słodyczożercą i nie ma opcji żeby o owocach zapomnieć. Ale staram się w miarę te warzywka jeść

      Usuń
  2. Pysznie jesz ;d ale faktycznie przydałoby się więcej warzyw! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 3 cm z brzucha to sporo, gdyby mi tyle zleciało, to byłabym bardzo zadowolona :) Aż chyba jutro znajdę centymetr krawiecki, który gdzieś się zawieruszył i się pomierzę, bo dawno tego nie robiłam :)
    Nie znam się wybitnie na odpowiednim rozpisywaniu diety, ale Twój jadłospis wydaje mi się jak najbardziej w porządku i najważniejsze, że udaje Ci się oscylować wokół założeń ;) I na pewno odżywiasz się lepiej ode mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie wpisy! :) ale głupio zrobiłam czytając go na noc... :D

    OdpowiedzUsuń
  5. W jaki sposób dokonujesz tych obliczeń, jeśli miżesz powiedzieć i jakie są według Ciebie najkorzystniejsze proporcje pomiędzy białkiem, tłuszczem i węglowodanami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważę jedzenie i wrzucam każdy posiłek na slank.pl, który przelicza, można korzystać też z potreningu.pl czy aplikacji MyFitnessPal. Moim zdaniem bardzo ciężko tak po prostu podać najkorzystniejsze proporcje btw, ponieważ wiele zależy od celu, cyklu treningowego, upodobań i indywidualnych predyspozycji. Zazwyczaj króluje rozkład 50% węgli, 20 % białka, 30% tłuszczu, ja stosuję się do zasady, że na kg masy ciała ma przypadać 2 gramy białka, bo akurat na utrzymaniu białka mi zależy.

      Usuń
  6. Gratulacje, 3 cm to świetny wynik :) Moim zdaniem jest sezon, owoce są świeże, nie są nafaszerowane chemią, więc wcale nie tak źle, że jesz ich więcej. A skoro z Ciebie słodyczożerca (jak ze mnie) to same plusy, że wymieniasz słodkości na właśnie owoce :)
    Jeśli chcesz jeść więcej warzyw to może placki marchewkowe, faszerowane bakłażany, leczo? :) Ja lubię najbardziej w takich formach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z warzywami jest właśnie ten problem, że trzeba poświęcić czas na ich zrobienie, a owoce po prostu są ;d

      Usuń
  7. Obiad mistrzowski, skąd masz przepis na placki z kalafiora! Bardzo apetycznie.
    http://aki-daisy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymyśliłam :P zgniotłam ugotowanego kalafiora i marchew widelcem, dodałam żółtko i wrzuciłam na patelnię :)

      Usuń
  8. Ja od poniedziałku zaczęłam właśnie liczyć kalorie i to liczenie i ważenie wcale nie jest takie straszne jak kiedyś mi się wydawało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nuży tak czy tak :P ja od poniedziałku jakoś nie liczę właśnie, wcześniej miałam przerwę w dostawach prądu i wypadłam z rytmu :D ale po weekendzie wracam, tyle, że muszę przyciąć kcal, bo waga nie leci

      Usuń
  9. Ja korzystam z Fitatu. Tam wszystko oprócz tego, że możesz wpisać w gramach, jest fajnie podane w sztukach, szklankach, plastrach, łyżkach, więc jak mi się nie chce czegoś wrzucać na wagę to nie ma problemu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sprawdzam gramatury na ileważy i to mi odpowiada ;l

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz