wtorek, 8 września 2015

Omlet po mojemu

Witajcie

Co prawda zrobienie omleta wydawałoby się szalenie prostą sprawą, a jednak zarówno tutaj, jak i na facebooku dostaję na ten temat sporo pytań. Postanowiłam, że podzielę się z wami przepisami na dwa ulubione omleciki ;)

Składniki 
3 jajka
2-3 łyżki płatków owsianych lub kaszki manny
opcjonalnie kakao
łyżeczka oleju kokosowego
dodatki: miód, konfitura, owoce

Sposób przygotowania
Jajka roztrzepuję trzepaczką w miseczce, dodaję płatki i kakao, roztrzepuję na gładką masę, a następnie wylewam na rozgrzany na patelni olej kokosowy. Przykrywam patelnię dużym talerzem i czekam aż góra się zetnie, następnie na chwilkę przewracam omleta na drugą stronę, ściągam z patelni i dodaję dodatki. Jeżeli ubijesz jajka mikserem to Twój omlet będzie bardziej puszysty, z dodatkiem płatków owsianych jest miękki, a kaszki bardziej sztywny i gumowy (ale jednak bardzo smaczny!). Opcjonalnie do tego omleta można dodać starte jabłko (już do masy z jajek).






Składniki
3 jajka
banan
cynamon
łyżka miodu
łyżeczka oleju kokosowego
łyżka mleka

Sposób przygotowania
Jajka roztrzepuję trzepaczką i dodaję do nich łyżkę mleka. Banana kroję w plasterki. Jajka wylewam na rozgrzany olej kokosowy, układam na nich banana, posypuję cynamonem i przykrywam całość talerzem. Po ścięciu góry nie przewracam na drugą stronę, zrzucam z talerza i oblewam miodem.



Wiem, że pewnie wielu z was dobrze te przepisy zna :) Jednak jak już wspomniałam pytań mam sporo :)

36 komentarzy:

  1. Nie zetknęłam się jeszcze z kaszą manną w omletach, więc czas wypróbować nowy przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja najpierw białko ubijam - omlet jest wtedy mega puszysty ;)
    z kaszą manną rzeczywiście trzeba wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja omleciory to tylko wytrawne :D szczególnie coś w stylu pizzy kradnie moje serduszko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam jakie pyszności ;) Chyba wiem co będę jutro jadła 2 przepis skradł moje serce, ale cynamon sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja jeszcze nigdy omletu nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szalone wersje na słodko! :) Ja ledwo przemyciłam szczyptę brązowego cukru, ale kto wie... może kiedyś skuszę się dodać owoce ;) Dobry masz pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patent z bananem jest odgapiony od mojego chłopaka ;) jak dla mnie owocowe wygrywają

      Usuń
  7. Ja lubię właśnie ubijać białko by omlet był puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rano nigdy nie mam na to czasu i nie chcę budzić domowników ;p

      Usuń
  8. wygląda pysznie. jutro na śniadanie - omlet
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. poproszę wszystkie...i podwójną porcję :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam omlety . Łatwo się je przygotowuje i są pożywne . Robię podobne do Twoich tylko zamiast kaszy manny dodaję kukurydzianą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna, ale chyba raz nawet tak próbowałam :) jak będę miała kukurydzianą pod ręką to na pewno wypróbuję !

      Usuń
  11. Wyglądają przecudnie :) Nie dziwię się, że wiele osób ma pytania - ja niby w kuchni coś potrafię upichcić, ale za to naleśniki i omlety prawie zawsze się rozwalają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wersji z kaszką manną- jest sztywniejsza i raczej się tak nie rozwala. I najlepiej mieć trochę tłuszczu na patelni, wtedy też omlet nie powinien się rozwalić. Naleśniki to u mnie kwestia dnia-czasem wyjdą czasem nie ;p

      Usuń
  12. Omlety na słodko <3 Chyba niedługo jakiś przygotuję, bo przez te Twoje zdjęcia nabrałam strasznej ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne te omlety, ale ja wolę te w wersji pikantnej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę spróbować tej wersji z kaszą manną! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę wreszcie spróbować zrobić omlet na słodko, szczególnie ten pierwszy przepis jest zachęcający. problem w tym, że dalej nie potrafię wyobrazić sobie takiego połączenia smaków :D Ale póki nie spróbuję, nie przekonam się, jak to w rzeczywistości smakuje i czy jest zjadliwe. Skoro jednak ludzie to jedzą, to musi być... Pierdzielę to, jutro na śniadanie robię omlet na słodko! Mam potrzebne składniki, więc muszę w końcu spróbować! Najwyżej będę głodna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smakuje bardziej w stronę naleśników, jajek w ogóle nie czuć ;) daj znać czy było dobre

      Usuń
    2. Właśnie jestem po. I powiem Ci, że troszeczkę dziwnie mi smakowało... W takim sensie, że jednak czułam jajka. Byłam jednak tak głodna, że spałaszowałam całego, więc na pewno nie był taki zły :D Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. I może tego, ile się na omlet nałoży, bo ja z braku czegokolwiek innego miałam tylko dżem jagodowy, z owocami na pewno byłoby ciekawiej.

      Usuń
    3. Spróbuj może wersji z ubijaniem :d

      Usuń
  16. taki omlet z bananami bym zeżarła z chęcią:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Niekoniecznie omlet bananowy do mnie przemawia natomiast cała reszta wygląda tak smacznie,że aż chciałoby się sięgnąć ręką do ekranu i zjeść. :-D

    Uwielbiam owocowe kombinacje. :)

    Zapraszam do mnie,będę wdzięczna za poklikanie we wszystkie linki. Pozdrawiam. :*
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/lista-zyczen-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bananowy jest najsłodszy, jak się doda trochę mleka do masy to mniej czuć jajka

      Usuń
  18. Muszę wypróbować, uwielbiam omlety :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę wypróbować, uwielbiam omlety :)

    OdpowiedzUsuń
  20. omlety uwielbiam i w sumie dawno nie jadłam także czas zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Omlety to szybki i łatwy sposób na obiad, w sumie śniadanie też :) Uwielbiam je jeść, są syte i dostarczają witaminy. Te z owocami najlepsze bez dwóch zdań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś w ogóle nie traktuję omletu jako dania obiadowego :D u mnie tylko i wyłącznie na śniadanie, w wersji słonej na kolację

      Usuń
  22. Wygląda przepysznie, zwłaszcza ten z borówkami :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz