czwartek, 3 września 2015

Sposoby na brak efektów treningowych

Witajcie

Chyba każdy ćwiczący, zarówno w domu, jak i na siłowni to przerobił- brak progresu. Mam dla was kilka sprawdzonych sposobów na to jak sobie poradzić z tym problemem. Przypuszczam, że nie uda mi się podać wam wszystkich możliwych rozwiązań, ale często rozwiązanie problemu tkwi w prostocie i znajduje się bardzo niedaleko nas.

1. Zmień plan treningowy- być może masz plan na 8 tygodni, ale widzisz, że po kilku tygodniach nic za Chiny nie chce ruszyć, w takiej sytuacji dobrze jest zmienić plan wcześniej (przy czym cel powinien być dalej ten sam), a jeżeli jesteś do niego przywiązany (bo bardzo lubisz niektóre ćwiczenia) to spróbuj go zmodyfikować! Zmiana kolejności, liczby serii, powtórzeń, długości przerw itp. może być niewielką zmianą, a dającą znakomite rezultaty!

2. Zmień technikę- kolejna niewielka rzecz, która pomocna jest zwłaszcza przy partiach na które nie ma wielkiego wyboru ćwiczeń. Jeżeli nie ma efektów to warto zastanowić się czy nie byłoby dobrze zmienić chwytu, pozycji, sposobu wykonywania (unosisz i opuszczasz w jednym tempie- zacznij opuszczać w spowolnionym), zainteresuj się innymi technikami wykonywania ćwiczeń, bo czasami mała zmiana daje wielki efekt :)

3. Przyjrzyj się diecie-
jak dobrze wiadomo dieta to 60, 70, a według niektórych nawet 80 % sukcesu. Jeżeli nie widzisz rezultatów to upewnij się, że jest ona dobrze skomponowana, jesz czysto i Twoje posiłki nie są za małe czy za duże jak na efekty, które chcesz osiągnąć. Jeżeli nie liczysz makro to może warto robić to przez jakichś czas, aby znaleźć błędy i je skorygować.

4. Zrób przerwę- regeneracja jest bardzo ważnym elementem treningu, a niestety wielu ćwiczących unika jej jak ognia. Raz na kilka miesięcy dobrze zrobić sobie tydzień przerwy, wyniki nie pójdą na łeb, na szyję, a organizm Ci podziękuje. Pamiętaj oczywiście także o przerwach przewidzianych w każdym tygodniu ćwiczeń, 1-2 dni tygodniowo są wskazane!

5. Poproś o pomoc specjalistę- czasami nie jesteśmy w stanie sami sobie pomóc, bo brakuje nam dystansu do samych siebie. Trener spojrzy z boku i być może cudownie znajdzie metodę na nasze niepowodzenia. Oczywiście ta forma kosztuje, ale jeżeli mamy bardziej doświadczonych znajomych to może wystarczy nam ich rada?


Sama mam obecnie mały przestój spowodowany brakiem dyscypliny treningowo-dietetycznej i muszę "wpaść" w rutynę na tyle, żeby nie przerywać w czasie wakacji :D
Powodzenia i osiągnięcia celów wam życzę!

20 komentarzy:

  1. Podobają mi się Twoje rady. Sama je stosuję i myślę, że są bardzo przydatne :) Ostatnio szczególnie dla mnie ważna jest ta nr 4, o dłuższej przerwie od treningów. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam, że przerwa jest dobrym pomysłem :) Szczególnie, gdy czujemy się jacyś przetrenowani i nie mamy chęci na treningi, wtedy jakoś automatycznie mniej się przykładamy, choć można sobie z tego nie zdawać sprawy. Kilka dni totalnego restu na ogół bardzo mi pomaga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie każdy będzie miał efekty po siłowni czy po aerobiku. każdy z nas jest inny
    www.puffa.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się zgodzić całkowicie z tym stwierdzeniem :) Owszem każdy z nas jest inny, ale absolutnie każdy może efekty mieć, jeżeli całość treningowo-żywieniowa jest dobrana do jego potrzeb i o tym napisałam w punkcie 5. Jeżeli nie umiesz osiągnąć rezultatów- idź do specjalisty. Owszem są osoby z pewnymi schorzeniami, które mogą mieć trudności z osiągnięciem zamierzonego celu, ale pozostała znakomita większość ludzi efekty osiągnie jeżeli się przyłoży :) a post był bardziej skierowany do osób, które swoje cele realizują i mają okres zastoju, który zdarza się każdemu trenującemu

      Usuń
  4. zdecydiwanie cos dla mnie moje efekty sa marne

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne porady,ja to wdrażam w życie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Popieram w 100% Twoje propozycje. Tak się zastanawiam, czy coś jeszcze bym dodała....ale Twoje rady są wyczerpujące... :) Bardzo ważne jest to, by racjonalnie i "z głową" podchodzić do treningów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzymam się zasady racjonalnego podchodzenai do kwestii odżywiania oraz treningów.Wpis godny refleksji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama bym tego lepiej nie ujęła. PIONA!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też muszę właśnie wejść w moją starą rutynę, bo zachwiałam ją trochę przez te wakacje :( Ale jak napisałaś przerwa też jest ważna, a skoro wypoczęłam to czas na robotę :D!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi, że wszyscy się zapuścili :D mam koleżankę trenującą na bikini fitness i też w sierpniu miała spadek :)

      Usuń
  10. Ja zdecydowanie jeszcze bardziej musiałabym przypilnować kwestii żywieniowych. Bo jednego dnia jem zdecydowanie za dużo, a drugiego znowu za mało. Tak postępując, na pewno nie będę widziała progressu ani efektów ;c

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety coraz bardziej odchodzę od diety ale mam nadzieję,że to się zmieni

    OdpowiedzUsuń
  12. Powodzenia Tobie również, ale nie zapominajmy że sport to przede wszystkim przyjemność i endorfinki, nie chorobowa potrzeba ćwiczenia! Ciekawe rady!


    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Wakacje są podstępne. :D ćwiczeniowo u mnie nie tak źle, ale żywieniowo, mam nadzieję, że wraz z początkiem roku akademickiego jedzonko już będzie całkowicie "czyste", choć efekty widoczne delikatnie. ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są są, a mój urlop jeszcze przede mną :P chociaż w sumie poza 2 tygodniami sierpnia to micha u mnie była czysta. Trzymam kciuki za Ciebie ;)

      Usuń
  14. Bardzo przydatne rady :) sama wiem jak zmiana nawet jednego ćwiczenia wpływa na trening. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie dawno-dawno temu zadziałała 4 rada, cały rok męczyłam się z Jillian Michaels, nic mi nie ubyło, musiałam zrobić przerwę z powodu wyjazdu na wakacje i tadam - nawadze mniej o 1 kg :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz