poniedziałek, 30 listopada 2015

Orkiszowe racuchy

Witajcie

Dzisiaj mam dla was przepis na pyszne racuchy, które robił mój chłopak kiedy byłam w Dublinie.


Składniki:
Masa:
jajko
łyżka miodu
szklanka mąki orkiszowej
szklanka zsiadłego mleka (lub maślanki)
szczypta soli
łyżeczka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
olej kokosowy do smażenia

Dodatki:
Dojrzałe mango
Serek wiejski

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wrzucamy do miski i miksujemy przez kilka minut aż do połączenia się składników. Następnie wylewamy na patelnię i smażymy aż do zarumienienia się z obu stron (mój chłopak robił je dosyć spore- najadłam się po 1,5 placka, ale można oczywiście robić je w wersji mniejszej)
Mango kroimy w kostkę, serkiem wiejskim smarujemy placki, a na górę dajemy mango (mogą być także inne owoce). Opcjonalnie można skropić miodem, syropem z daktyli czy innym słodzidłem :) Składniki nadają się na porcję dla dwóch osób.


Ja uwielbiam śniadania na słodko, szczególnie w formie placków i omletów :) Napiszcie, jeżeli wypróbujecie przepis, chętnie przeczytam co o nim myślicie.

19 komentarzy:

  1. Też uwielbiam śniadania na słodko. Racuchy jadłam wczoraj :) Co prawda takie tradycyjne z jabłkiem, ale Wasza propozycja też jest ciekawa. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jabłkiem też pycha :) a te można wykorzystac także na słono, robiliśmy je także z łososiem i serem pleśniowym <3

      Usuń
  2. jakie pyszności robi twój chłop :) zazdroszczę! a ja wczoraj upiekłam indyjski chlebek naan z mąki orkiszowej i bardzo mi się spodobał!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym temacie nie mam co narzekać :D mniam, też musi być pycha :)

      Usuń
  3. Z chęcią zjadłabym takie śniadanie zaserwowane do łóżka :) Także uwielbiam śniadania na słodko, innych sobie nie wyobrażam i naprawdę rzadko kiedy mam ochotę na nie-słodkie śniadanie. Zdecydowanie muszę poszerzyć mój repertuar kulinarny właśnie o takie placki :)
    A czy Twój chłopak też stara się trzymać jakąś dietę, a raczej zdrowo się odżywiać? Bo z tego, co mi świta, to już któraś potrawa na blogu w jego wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam na słodko <3
      Stara się zdrowo odżywiać, a w zasadzie to ma większego bzika niż ja :P No, a jak chodzi na siłownię to wtedy czysta micha obowiązkowo :)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam takich racuchów, ale wyglądają niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, bo proste i szybkie :)

      Usuń
  5. Pycha! uwielbiam takie placki :D :D i jeszcze to mango, idealnie <3 śniadania to jem chyba tylko na słodko ostatnio ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mogę na słodko non stop :) mango kurczę było właśnie średniej jakości, a szkoda :(

      Usuń
  6. Ooooo, na pewno wypróbuję :) i w ogóle jak z mango, to biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miała być jeszcze papaja :) z kiwi też byłoby super !

      Usuń
  7. Wyglądają przepysznie :D
    Ja śniadanka lubię i na słodko i na słono :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie słodka jestem :P ale to można zrobić w obu wersjach, na słono tylko nie dosładzać i skręcić jak naleśnik ;)

      Usuń
  8. Wygląda super, już czuję ten słodki smak :) pycha :) ja też śniadania jem tylko słodkie - nie mogę żyć bez porannej miseczki kaszy z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś do kaszy jestem średnio przekonana, ale co słodkie to słodkie <3

      Usuń
  9. Dobra alternatywa dla jabłek :) A do tego wyglądają obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż mi narobiłaś smaka na jabłka i machnęłam z rana omlet z tartym jabłkiem :D

      Usuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz