środa, 16 grudnia 2015

Cieciorka z pomidorami na ostro

Witajcie

Za inspirację do tych pyszności dziękuję Paulinie z bloga Paulina's Place :) Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie dorzuciła czegoś od siebie :D Mój brat wsunął talerz i uznał, że 'nawet dobre', a zwykle gardził wszystkim co zdrowe, a to już o czymś świadczy :)

Składniki (na 2 porcje)
100 g suchej ciecierzycy lub jedna puszka
puszka pomidorów (o tej porze roku to chyba najlepsza opcja, ale można użyć 400 g świeżych)
kulka mozarelli
100 g pieczarek
ćwiartka cebuli
ząbek czosnku
oregano, chilli, sól, pieprz
łyżka oliwy

Przygotowanie
Ciecierzycę zalewamy w misce zimną wodą i moczymy minimum 8 godzin. Po wymoczeniu wylewamy wodę i kilka razy przepłukujemy cieciorkę, a następnie gotujemy w proporcji 4:1 (4 części wody na 1 część ciecierzycy) przez 40-50 minut. Siekamy cebulę, czosnek i pieczarki, na 20 minut przed końcem gotowania ciecierzycy rozgrzewamy oliwę na patelni i podsmażamy cebulkę i czosnek. Kiedy cebula się zeszkli dorzucamy na patelnię pieczarki. Po 10 minutach do pieczarek i cebuli wlewamy pomidory, delikatnie ćwiartujemy te które są w całości. Doprawiamy chilli, solą, pieprzem i dużą ilością oregano i redukujemy minimum 10 minut (im dłużej tym sos będzie gęstszy). Mozarellę kroimy na małe kawałki lub trzemy na tarce. Ciecierzycę po ugotowaniu odsądzamy i wrzucamy do sosu, dusimy razem około 5 minut, doprawiamy do smaku i na koniec wrzucamy mozarellę. Danie gotowe do jedzenia kiedy mozarella się rozpuści.

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciecierzycę! :D W wersji na ostro musi być genialna! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Musi być pyszne :) Na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciecierzycę więc wypróbuje przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekałam na ten przepis. Super składniki i połączenie :) zapisuje,musze jeszcze nabyć produkty oprócz cieciorki, która już od jakiegoś czasu czeka na swoje 5 minut :D :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, daj znać czy wyszło ;)

      Usuń
  5. Zaintrygowała mnie Twoja wersja tej potrawy :D na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bratem mamy w planach zrobić je jeszcze z mięsem mielonym ;)

      Usuń
  6. mniam! bardzo lubię cieciorkę :) z mozzarellę nigdy nie jadłam, przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda niesamowicie! Już nie mogę się doczekać kiedy ją ugotuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać czy wyszło i czy smakowało :)

      Usuń
  8. Pyszka! Poza cieciorką szaleję ostatnio za soczewicą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze ją rozgotuję, ale w zupie soczewica jest super ;)

      Usuń
  9. Nigdy nie jadłam cieciorki, a tyle przepisów już widziałam, że aż żal nie skorzystać. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jadłam ją dopiero dwa razy, ale jest naprawdę dobra :)

      Usuń
  10. Coś mi się wydaje, że to moje smaki, mimo że ciecierzycy nigdy nie jadłam :) Koniecznie muszę dodać ten przepis do mojej powiększającej się listy przepisów do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię ostre jedzonko :) Wygląda pysznie i..pewnie tak smakuje :) A cieciorki..chyba milion lat nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  12. ja ostatnio dodałam cieciorkę do placka i wyszło pycha:) ale miałam tylko taką z puszki. uwielbiam ostre przyprawy a ostatnio mam fazę na pomidory (właśnie piję sok pomidorowy pikantny:)) i jak patrzę na twoje danie to aż ślinka cieknie! muszę zaopatrzyć się w suchą cieciorkę do gotowania:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moje gusta, takze musze spróbować koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak danie na ostro to mój typ ma cieciorka jest cholernie zdrowa i uwielbiam!!!! Fajna jest szczególnie w formie zblendowanej zupy z pomidorami !

    OdpowiedzUsuń
  15. Zjadłabym! Ostatnio taka zupka z cieciorki chodziła mi po głowie. Och, zjadłabym Twoją nawet z ekranu... Tak pysznie wygląda! :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz