piątek, 15 stycznia 2016

Domowe burgery

Witajcie

Dzisiaj przepis na jedzonko, które robiliśmy kiedy jeszcze byłam w Irlandii. Leżało i czekało grzecznie na publikację :) Zapraszam was na domowe burgery, sama chętnie bym wciągnęła < 3 (spójrzmy prawdzie w oczy, czego ja bym chętnie nie wciągnęła...)


Składniki
400 g mięsa (my kupiliśmy gotowe burgery z jelenia)
jajko
2 bułki (my niestandardowo użyliśmy foccaci)
1 mała cebula
ząbek czosnku
świeże zioła (w zależności od mięsa i gustu)
sól, pieprz
ogórek kiszony
50g niebieskiego sera pleśniowego

Sos 
1 średnia cebula
1 łyżka masła klarowanego
75-100 ml czerwonego wina
sól, pieprz
łyżeczka cukru lub miodu

Zamiast domowego sosu można kupić dowolny chutney cebulowy, słodkawy sos z cebulą, sos BBQ.


Sposób przygotowania
Mięso mielimy, dodajemy do niego posiekane drobno cebulę i czosnek, przyprawiamy solą i pieprzem do smaku oraz dodajemy zioła np. pietruszkę. Do mięsa dodajemy jajko i mieszamy, po połączeniu się składników formujemy dwa burgery. Mięso wrzucamy na patelnię, każdą ze stron na około 3-4 minuty. Na mięso kładziemy pokrojone w plasterki ogórki, przykrywamy serem i wkładamy do piekarnika. U nas mięso spędziło w piekarniku około 15 minut, były średnio wypieczone. Czas trzymania ich w piekarniku zależy od grubości mięsa oraz stopnia wypieczenia jaki chcemy uzyskać i należy dobierać je indywidualnie.
Cebulę kroimy w piórka, rozgrzewamy w rondelku masło klarowane i wrzucamy cebulę. przyprawiamy solą i pieprzem. Smażymy 3-4 minuty i dodajemy cukier/miód, karmelizujemy około 2 minuty. Podlewamy winem, redukujemy gaz i powoli odparowujemy wino, aż do momentu w którym zostanie sama marmolada z cebuli.
Pod koniec pieczenia mięsa wstawiamy do piekarnika bułki na około 2 minuty. Po wyciągnięciu smarujemy bułkę sosem cebulowym, a na górę nakładamy mięso z serem i ogórkiem kiszonym.


Dajcie znać czy robiliście kiedyś domowe burgery. Ja widziałam ostatnio przepis na jaglane i kusi mnie żeby spróbować.

17 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie :-) Kiedyś robiłam :-) Ale teraz sama musiałabym upiec bułki, więc szkoda mi czasu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chętnie upiekła własne bułki, ale dokładnie, czasu brak

      Usuń
  2. Uwielbiam burgery! Narobiłaś mi na nie apetytu! Ale postaram się grzecznie poczekać na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najabrdziej i podoba mi sie pomysł na wykorzystanie focciaci - uwielbiam tę z rozmarynem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię i często robię, ale z focciaci jeszcze nie miałam okazji przygotować. Czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam burgery a te brzmią i wyglądają bardzo zachęcająco! Bardzo...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię domowe hot-dogi juniorowi, jak już naprawdę nic nie chce jeść, więc w sumie dlaczego by nie spróbować i burgerów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Te burgery są bardzo oryginalne (zaskoczyłaś mnie tym przepisem), czuję, że są pyszne. Wypróbuję :-) Lubię oryginalne przepisy, ale z kolei przekombinowane odpadają. Burger to burger, kasza jaglana jako burger mi nie pasuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to ;) w sumie nie ma tu nic zaskakującego, lekko podrasowana klasyka ;)

      Usuń
  8. Ostatnio jakoś bardzo zasmakowały mi burgery, więc napiszę krótko: jadłabym ♥ Zrobiłaś mi ogromnego smaka na takie pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  9. Burgerow domowych nie jadłam, ale czas pokombinować i te jaglane brzmią ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak! Uwielbiam domowe burgery...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz