piątek, 22 stycznia 2016

Kuchenny gadżet- wyciskarka do cytrusów

Witajcie

Dzisiaj krótki post o moim odkryciu roku 2015 :) W lutym mój chłopak zmieniał mieszkanie i jak się okazało nasz współlokator miał w kuchni to cudowne "coś"- wyciskarkę do cytrusów. W domu rodzinnym mam wyciskarkę do cytrusów ręczną, którą zrobienie soku trwa wieki i sokowirówkę, której nigdy nie chce mi się myć :D

Moim zdaniem taka wyciskarka to genialny gadżet. Dlaczego? Sok przygotowuje się dosyć szybko, wystarczy przekroić cytrusa na pół i bach, robimy. Czas przygotowania owoców i czyszczenia jest o niebo krótszy niż w klasycznej sokowirówce. Zawsze doprowadzało mnie do szału wyciąganie całej tej machiny, krojenie owoców, a na koniec jeszcze czyszczenie, suszenie i składanie tego z powrotem. Wyciskarka jest bardzo prosta w budowie i szybka do umycia. Zaletą jest także niska cena, spokojnie dostaniemy ją już w okolicach 50 zł i wydaje mi się, że nie trzeba kupować sprzętu najwyższych lotów, bo większość z nich daje radę :) Wydaje mi się, że w przypadku takiej podstawowej wyciskarki do cytrusów jest podobnie jak w przypadku tych większych i wysławianych ponad sokowirówki- owoc nie jest doprowadzany poprzez tarcie do tak wysokich temperatur jak w sokowirówce, więc w soku zostaje więcej witamin i wartościowych składników.

Do wad należy oczywiście zaliczyć to, że możemy zrobić sok jedynie z cytrusów (co mi akurat zupełnie nie przeszkadza). Na uwadze trzeba mieć też to, że tego typu owoce zawierają sporo pestycydów i chemii, więc spożywanie ich w nadmiernych ilościach może nam bardziej zaszkodzić niż pomóc :)


Jak dla mnie nie ma nic lepszego niż świeży sok pomarańczowy do śniadania :) Dajcie znać czy macie to małe cudeńko w swoich kuchniach.

13 komentarzy:

  1. Wyciskarka do cytrusów - must have w kuchni. Uwielbiam soki pomarańczowe z rana i grejpfrutowe <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taką wyciskarkę :) I robimy sobie soki z pomarańczy, grejpfrutów, cytryn i innych cytrusów :) Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam od czasu do czasu sok z pomarańczy, ale u mnie zdecydowanie wygrywa blendowanie, moża zrobić sok/koktail ze wszystkiego, cały błonnik zostaje w owocach i warzywach i co najważniejsze dla leniwca takiego jak ja - czyści się samo ;DD Rozumiem Twoją niechęć do zmywania sokowirówki, też mnie to doprowadza do szału!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blendowanie tez jak najbardziej, zwłaszcza, że rodzice sprezentowali nam blender ;) ale jednak na sok nachodzi mnie często :d jak mam robić sok 40 minut, bo trzeba zmywać to wolę odpuścić :d

      Usuń
  4. Nigdy nie słyszałam o takim gadżecie! Kto wie, może kiedyś będzie mój ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie mam... Chyba musze zainwestować, bo uwielbiam sok pomarańczowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam sokownik, wrzucam wszystko jak leci: jabłka, marchewki czy cytrusy i mam pyszny 100% sok :) tez polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam świeże soki, a piję je niestety rzadko bo nie posiadam takiej wyciskarki ;(

    OdpowiedzUsuń
  8. Sokowirówka to świetne urządzenie,ale czyszczenie go rzeczywiście doprowadza do szału :D :D Ja wyciskam ręcznie,choć to tymczasowe rozwiązanie :D :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się tak zbieram, żeby ją kupić, ale zawsze w sklepie zapominam, albo akurat nie ma. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś też bardzo ją chciałyśmy ale chyba szał na nią nam minął :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w nią zainwestować :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz