środa, 13 stycznia 2016

Trening stabilizujący

Witajcie

Po dobrych kilku miesiącach przerwy od treningu funkcjonalnego postanowiłam do niego wrócić. Jakie są powody? Uwielbiam trening siłowy, im cięższy i nudniejszy (tak, lubię monotonię treningów siłowych) tym lepiej, uznałam jednak, że urozmaicenie od czasu do czasu się przydaje. Ponadto coraz bardziej przekonują mnie ludzie, którzy twierdzą, że nasze ciało musi być jak najbardziej użyteczne, a trening funkcjonalny pomoże nam nad tym pracować. A po trzecie na treningu ciężarów usłyszałam, że skoro mam problem z korzonkami to zdecydowanie powinnam zacząć dbać o mięśnie stabilizujące, no i kręgosłup, więc tego typu ćwiczenia mogą mi pomóc i pewnie będę za te treningi dziękować w przyszłości :)

W związku z tworzeniem nowego planu treningowego na styczeń i luty postanowiłam wprowadzić trening funkcjonalny do rozpiski i powstało to co zaprezentuję wam poniżej. Zależało mi na tym, żeby trening zawierał ćwiczenia na piłce bosu i piłce szwajcarskiej, nie lubię robić klasycznych ćwiczeń na abs, więc przemyciłam je tutaj :) Ponadto do kilku ćwiczeń dodałam obciążenie, żeby nie było za nudno :D


1. Pompki na bosu- jeżeli nie dam rady zamienię je na zwykłe lub na plank na bosu


2. Wypady w bok na bosu


3. Rozpiętki na bosu/piłce szwajcarskiej


4. Rowerek na bosu

5. Unoszenie nóg z piłką szwajcarską


6. Przysiad bułgarski z nogą na piłce szwajcarskiej- jeżeli tylko możliwe będzie utrzymanie równowagi z dwoma kettlami w rękach to będzie z obciążeniem, jeżeli nie to bez :)

                            

7. Unoszenie nóg na piłce szwajcarskiej- to ćwiczenie pewnie będzie mega trudne, jeżeli nie dam rady to wyleci z treningu :P


8. Wyciskanie francuskie na piłce szwajcarskiej


9. Plank na bosu z naprzemiennym unoszeniem nóg- nie mogłam znaleźć odpowiedniej grafiki, ćwiczenie wygląda tak jak poniżej z tą różnicą, że ręce opierają się o wypukłą część bosu



10. Przyciąganie nóg do klatki na piłce szwajcarskiej


Dajcie znać czy lubicie trening funkcjonalny i czy go wykonujecie :) Jeżeli macie problemy z kręgosłupem to warto się zastanowić nad treningiem mięśni stabilizujących. Oczywiście przy dużych problemach dobrze jest zwrócić się z konsultacją do lekarza i pierwszy trening wykonywać pod okiem trenera, który będzie widział czy nie robimy sobie większej szkody niż pożytku.

10 komentarzy:

  1. Bardzo interesuje mnie trening funkcjonalny zwłaszcza w kontekście wzmocnienia mięśni kręgosłupa i okolicy lędźwiowej. Zazwyczaj przy okazji dłuższych ćwiczeń ten rodzaj ćwiczeń się pojawia i naprawdę je polubiłam. Ciekawy trening zaproponowalas, szkoda, że nie mam odpowiednich akcesoriów do ćwiczeń, bo wydają się naprawdę fajne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj niestety ja ćwiczę na siłowni, więc faktycznie szkoda. Ale jeżeli ćwiczysz w domu i chcesz wzmacniać kręgosłup to polecam gorąco piłkę szwajcarską! Nie jest to wielki wydatek, a możesz ją wykorzystywać nawet do siedzenia przy biurku i będą efekty :)

      Usuń
  2. Mój kręgosłup jest wdzięczny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy patrzymy na te ćwiczenia przypomina nam się bardzo znienawidzony przedmiot.... ale to była wina prowadzącego a nie samych ćwiczeń bo same w sobie są świetne xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj to niedobry prowadzący ;p mi też niestety fajny przedmiot obrzydził prowadzący

      Usuń
  4. Bardzo fajny taki trening jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy zestaw ćwiczeń, z moją równowagą na pewno trening-wyzwanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierz mi, że dla mnie również z tego powodu będzie to wyzwanie ;d

      Usuń
    2. Tez sądzę, że ciekawy.
      Ja równowagę mam, ale chęci brak.

      Usuń
  6. Wygląda fajnie! :D Chodziłam na funkcjonalny na wf w tym semestrze i bardzo mi się podobało. Chociaż moja równowaga nie jest najlepsza :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz