wtorek, 8 marca 2016

Kuskus na słodko

Witajcie

Kasza kuskus przewinęła się przez moją kuchnię już kilka lat temu, ale stosowałyśmy ją z mamą głownie na słono. Wszyscy uznali, że smakuje dobrze, ale nie wiedzieć czemu szybko o niej zapomnieliśmy. Ostatnio szukając w szafkach mojego chłopaka węgli do obiadu w moje ręce wpadł właśnie kuskus i po wsunięciu go na słono uznałam, że na słodko będzie sztos :D I był, więc dzielę się banalnie prostym i szybkim przepisem na smaczne śniadanie :)


Składniki (2 porcje)
Pół szklanki kaszy kuskus
Szklanka mleka (jak najbardziej może być roślinne, doda fajnego aromatu)
Łyżka miodu
Dodatki (świeże i suszone owoce, orzechy, nasiona, pestki, przyprawy, kakao, masło orzechowe, dżem)

Sposób przygotowania
Mleko wlewamy do garnka i zagotowujemy, dodajemy kaszę i mieszamy. Dodajemy miodu i wrzucamy wszystkie dodatki (świeże owoce dopiero po ugotowaniu) i gotujemy do momentu kiedy kuskus wchłonie całe mleko. Zajadamy ze smakiem :)

Dajcie znać czy jedliście kuskus na słodko i co o nim myślicie :) Jest to fajna alternatywa dla owsianki i chyba nawet szybsza do zrobienia. Na ostatnie zimowe poranki będzie jak znalazł!

22 komentarze:

  1. Kaszę kuskus jem często, przynajmniej dwa razy w tygodniu przygotowuję sobie pyszne słodkie śniadanie z tą kaszą w roli głównej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać tylko ja jestem tak bardzo po tyłach :D

      Usuń
  2. u mnie jutro w menu bedzie kasza jaglana na słodko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jakoś jaglana ciągle nie do końca zachwyca :P

      Usuń
  3. Takie szybkie i proste a do tego smaczne dania zawsze się sprawdzą :) Kuskus jeśli jemy to zawsze na słodko xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słono do obiadu też bardzo dobry :)

      Usuń
  4. Szalony pomysł! Kuskus na słodko i to z miodem. Nie wpadłabym :>
    Muszę tak zrobić kuskus jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam od razu szalony :P marokańczycy jedzą chyba do słonych dań z rodzynkami, a przynajmniej coś tak mi się kojarzy :)

      Usuń
  5. coś mi się wydaje, że kuskus ustąpił trochę miejsca kaszy jaglanej- a wszystko przez to że jest z pszenicy i zawiera gluten- ale ja osobiście się tym nie przejmuję, mam kuskus u siebie i robię go gdy potrzebuję trochę odmiany od jaglanki- a na słodko jak najbardziej choć ja wszelkie kasze najbardziej lubię jednak na słono:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za kaszą jaglaną jakoś nie przepadam, poza fit-bounty po prostu podchodzi mi średnio, a poza tym dłużej się robi. Co do glutenu to też nie zwracam uwagi, więc wcinam kuskus kiedy mam ochotę :)

      Usuń
  6. Ale narobiłaś mi ochoty na winogronka :) Mniam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami robie podobne śniadanie :) Z kuskus lub z kaszą jaglaną - fantastyczna alternatywa dla kanapek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kanapki na śniadanie praktycznie nie istnieją, od dziecka jestem przyzwyczajona do mlecznych śniadań :) a najlepiej wchodzą takie na ciepło <3

      Usuń
  8. Nigdy nie jadłam tej kaszy na słodko, a że robi się ją błyskawicznie to kusi mnie, zeby właśnie wypróbować ją w wersji na słodko :) Widząc te apetyczne zdjęcia jeszcze dodatkowo zgłodniałam!

    OdpowiedzUsuń
  9. kuskus nie jem, ale mi narobiłaś strasznej ochoty na jakąś kaszę na słodko, więc chyba jutro jaglana wleci :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tylko na śniadanie jem płatki jaglane, albo płatki owsiane z mlekiem i łyżeczką miodu i czasami do tego łyżeczka siemię lnianego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kuskus mega lubię. :D Ale jakoś nigdy nie mam okazji próbować na zupełnie słodko. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kuskus na słodko! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Osobiście wolę jaglaną ale może się skuszę i spróbuję Twojego przepisu na kuskus :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz