wtorek, 19 kwietnia 2016

Dywanowe ćwiczenia na brzuch

Witajcie

Jak wiecie obecnie większość czasu spędzam na siłowni, ale są takie dni kiedy robię tylko cardio, często w formie interwałów i wtedy do takiego treningu dorzucam jeszcze brzuch, którego nie chce mi się zazwyczaj robić na siłowni. Jestem jednak typem lenia i robienie brzucha "z głowy" totalnie mi nie wychodzi, a moje pomysły kończą się na brzuszkach i plankach. Nie mówiąc o tym, że zazwyczaj uznaję, że 5 powtórzeń przecież wystarczy :D Zaczęłam szukać filmików na brzuch, bo przyznam szczerze, że klepanie w kółko Mel B już powoli mi się znudziło. Przeszukując internet wpadłam na treściwy kanał yt o którym trochę dzisiaj opowiem. 

Ćwiczenia z serii Turbo to coś co chyba najbardziej może zbliżyć nas do płaskiego brzucha. Jak wiadomo mitem jest, że dzięki ćwiczeniom na brzuch stanie się on płaski, ćwiczenia pozwalają nam tylko wyrobić mięśnie, ale tłuszcz nadal na nim zalega. W tej serii ćwiczenia są dynamiczne i pozwalają się napocić, a więc nie tylko wyrabiają mięśnie, ale także pomagają się tej zbędnej oponki pozbyć. Turbo jest dynamiczne i zawiera wiele ćwiczeń, które angażują także bardzo ważne dla nas mięśnie stabilizujące. Trening trwa około 10 minut, zawiera 10 ćwiczeń, które są rozdzielone 15 sekundowymi seriami. Nie zajeżdżamy się treningiem bez przerw, co dla mnie jest rozsądne. W końcu nawet brzuch tych przerw czasem potrzebuje :)


Na kanale znalazłam także filmik instruktażowy, który obrazuje nam jak poprawnie wykonać plank. Zauważyłam, że z tym pozornie łatwym ćwiczeniem wiele osób ma problem i nie jestem tutaj wyjątkiem. Jak dla mnie technika to podstawa, a dzięki tego typu instruktażom udaje mi się ją udoskonalać. Filmik jest krótki, ale wszystko co ważne jest w nim przekazane. Ja największy problem mam z nadmiernym opuszczaniem miednicy co powoduje, że kręgosłup jest krzywo. Zwrócił mi na to uwagę trener na siłowni jeszcze w zeszłym roku. 


Więcej ćwiczeń na płaski brzuch z tego kanału.

Lubicie robić brzuch czy raczej unikacie? Przyznam szczerze, że nie jestem fanką, ale brzuch robić trzeba, bo to mięśnie bardzo przydatne przy wielu innych ćwiczeniach :)

21 komentarzy:

  1. Brzuch staram się i tak angażować przy jak największej ilości ćwiczeń z wolnymi ciężarami, także jest okej. :) Do tego włączam ćwiczenia na sam brzuch.:) Robimy, robimy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę robić osobne też, bo brzuch mam słaby niestety :p

      Usuń
  2. Moje ulubione to plank! Praktycznie na każdym treningu wchodzi obowiązkowo w różnych kombinacjach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go nienawidzę, ale jest dobry więc robię :p

      Usuń
  3. Z tym brzuchem to różnie bywa...ogólnie lubię ćwiczenia na te mięśnie i tak jak piszesz są to bardzo przydatne mięśnie. Warto zatem zabrać się za takie ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubię właśnie brzucha robić, ale na siłowni dobry brzuch to mus, bo trzyma resztę w ryzach!

      Usuń
  4. My ćwiczymy głównie brzuch i obręcz kończyn górnych. Kochamy tzw. deseczki ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba by było wreszcie wziąć się za to...
    Mam zasadnicze pytanie, bo widzę, że interesujesz się tym. Jeśli ktoś stracił boczne mięśnie brzucha (skośne), a proste (tak się te z przodu nazywają?) ma, to czy powinien ćwiczyć same skośne czy jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie w trakcie ćwiczenia prostych boczne też są zaangażowane, zwłaszcza przy ćwiczeniach stabilizujacych typu plank. Ale jeżeli zależy Ci na rozwoju skosów to jak najbardziej możesz je włączyć w trening intensywniej niż proste :)

      Usuń
  6. Od poniedziałku miałam wznowić ćwiczenia... ups. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Środa to tez dobry dzień na początek!

      Usuń
  7. Zapisuję ten zestaw do przetestowania. Najtrudniej jest zacząć, a później w zależności od samozaparcia i motywacji powinniśmy wyrobić sobie ten nawyk ćwiczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj robię brzuch po treningach na siłowni i o ile ktoś mnie pilnuje to robię :p

      Usuń
  8. Ćwiczenia wyglądają super :) Ja czasem poćwiczę z Mel B :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Regularnie ćwiczę brzuch - uwielbiam wszystkie planki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę jakoś urozmaicić swój trening brzucha :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam dechy :D Fajne filmiki, nie znałam ich wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. oo przydadzą się, wielkie dzięki, z brzuszkiem to ja najbardziej muszę powalczyć

    OdpowiedzUsuń
  13. Większość czasu ćwiczę na siłowni, ale jak przyjeżdżam do domu na weekend to wtedy wpadają właśnie jakieś dywanowe treningi, zatem na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny post!
    A w temacie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej najlepsze efekty osiągnęłam jeżdżąc na rolkach. Nawet nie wiedziałam, że tyle można schudnąć w tak krótkim czasie. Cała relacja u mnie na blogu.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz