niedziela, 3 kwietnia 2016

Guacamole

Witajcie

Dzisiaj mam dla was przepis na coś co baaardzo, bardzo lubię :) Będzie to meksykańska pasta guacamole, której zrobienie zajmuje dosłownie chwilę, a smak jest świetny :)

Składniki
1 dojrzałe avocado
ząbek czosnku
2 łyżki soku z limonki (opcjonalnie z cytryny)
sól i pieprz do smaku

Opcjonalnie
chilli w płatkach (mój wybór)
kropla sosu tabasco
posiekany w drobną kostkę niewielki pomidor
posiekana ostra papryczka
świeża mięta
posiekana drobno czerwona cebula


Sposób przygotowania
Avocado kroimy na pół i drążymy wnętrze, skrapiamy sokiem z limonki. Czosnek przeciskamy przez praskę lub siekamy na drobne kawałki i dodajemy do miski z avocado. Całość blendujemy lub miksujemy tak, aby powstała gładka masa. Na koniec i doprawiamy solą i pieprzem. Ja dodałam jeszcze płatki chilli do ostrości, możecie także dodać inne składniki na które macie ochotę. Guacamole lubi się "przegryźć", więc dobrze je na chwilę odstawić.

Propozycja podania
-smarowidło na kanapkę czy tartinki
-dip do nachosów, chipsów czy słupków warzywnych
-w wersji miętowej świetnie sprawdza się jako dodatek do jagnięciny


Napiszcie czy znacie i lubicie :) O dobrych właściwościach avocado chyba nie muszę wam mówić! :)

19 komentarzy:

  1. uwielbiam awokado w sałatce ale w formie dipu jeszcze nigdy nie robiłam- nie musisz mnie nawet namawiać bo wiem że na pewno jest pyszne:) idealnie sprawdzi się jako przekąska dla gości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam jeszcze na ciepło na kanapkach <3

      Usuń
  2. nigdy nie jadłam :D czas spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio i za mną chodzi guacamole. Mam awokado, chyba jutro zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię i często przyrządzam. Jestem fanką awokado:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz częściej trafiam na guacamole, chyba pora w końcu wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba się skuszę na ten przepis, bo od dawna zastanawiam się do czego wykorzystać avocado. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli już trochę u Ciebie leżakowało to będzie idealne :)

      Usuń
  7. Gdyby nie fakt, że uwielbiam ją do chipsów to wypróbowałabym Twój przepis :) Może rzeczywiście do warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię, lubię, lubię! Aż wstyd się przyznać, że pierwszy raz spróbowałam w ...McDonald's chyba z rok temu albo może nawet 2 (były wtedy jakieś kanapki w meksykańskim stylu). Tak bardzo mi się spodobał, że następnego dnia już zrobiłam domowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się wstydzić, zawsze to jakieś poszerzenie horyzontów :)

      Usuń
  9. Nigdy nie próbowałam, czas się odważyć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwagi nie trzeba, bo to naprawdę dobre :)

      Usuń
  10. Uwielbiam guacamole! I oczywiście avocado, samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam guacamole, szczególnie na ostrrro. :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz