poniedziałek, 4 lipca 2016

Aktywnie w Polsce- Poleski Park Narodowy

Witajcie

Nareszcie udało mi się zebrać tyłek i dokończyć serię postów o naszej majówkowej wyprawie na wschód Polski. W ferworze zwiedzania udało nam się zorganizować sobie czas na totalny odpoczynek, który był jednak całkiem aktywny :) Ostatni dzień wyprawy spędziliśmy w Poleskim Parku Narodowym, poczuliśmy klimat prawdziwej polskiej wsi i zrobiliśmy 80 km na rowerach.

 Dwie noce spędziliśmy w maleńkiej wiosce Babsk, która znajduje się obok Urszulina. Na nocleg wybraliśmy agroturystykę "Polesie", którą z czystym sumieniem mogę wam polecić. Było tak cicho i spokojnie, że aż ciężko było nam uwierzyć :)

 Na nocleg dojechaliśmy wieczorem, więc pierwszego dnia wybraliśmy się jedynie na spacer po okolicy.

 Kolejnego dnia wskoczyliśmy na rowery i objechaliśmy cały Park Narodowy. Poleski PN nie jest duży, więc nie było to problemem, ale trzeba przyznać, że byliśmy strasznie zmęczeni. Nie miałam pojęcia, że w Polsce można spotkać tak piękne bagna i rozlewiska, Wszystko jest dobrze zorganizowane i podzielone na kilka tras widokowych o różnym kilometrażu, za możliwość poruszania się po parku trzeba oczywiście zapłacić, ale nie są to wielkie pieniądze.

 W Parku znajduje się kilka jezior, my dotarliśmy m.in nad jezioro Łukiew i Moszne. Jeziora sprzyjają bytowaniu dużej ilości ptactwa, które można obserwować, dlatego polecam zabranie ze sobą na taką podróż lornetki. Jednymi z ciekawszych okazów jakie można zaobserwować są czarny bocian i zimorodek.

 Byłam bardzo zaskoczona tym, że w Poleskim Parku Narodowym można spotkać rośliny mięsożerne, poza wszystkim znaną rosiczką jest tam jeszcze 7 innych gatunków! Ponadto rosną tam też storczyki, niestety ani roślin mięsożernych ani storczyków nie udało się nam wypatrzyć. Kolejną ciekawostką jest to, że żyją tam żółwie błotne. Są one niestety gatunkiem zagrożonym i nie udało nam się ich wypatrzyć.

 W wielu miejscach można było zaobserwować działalność bobrów

 Powierzchnie jezior są coraz bardziej zarastane i powoli przekształcają się w torfowiska czemu starają się zapobiegać władze Parku

 Kolejnym zaskoczeniem był dla mnie łoś :) Nie miałam pojęcia, że łoś żyje w Polsce, jest królem bagien i potrafi doskonale pływać. Jak widać łosia udało nam się spotkać i było to emocjonujące spotkanie, gdyż był tak samo przerażony jak my :D

Poleski Park Narodowy to piękne krajobrazy, małe wioski, cisza i spokój :) Myślę, że warto odwiedzić tamte strony!


Udało mi się przebrnąć przez trzecią część majówki :) Moja sesja już na szczęście zakończona, ale niestety zepsuty telefon bardzo utrudnia mi blogową działalność :( Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się pisać dla was częściej!

17 komentarzy:

  1. Piekne widoki.
    Chciałabym moją nabliższą okolicę zjechać rowerem i tak obfotografować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po raz kolejny powiem - cudze chwalicie, swego nie znacie :) Świetne miejsce na rower, uwielbiam taką przyrodę :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojeja! Co za cudowne widoki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż miło popatrzeć. Wspaniałą miałaś wycieczkę. Idealną by odpocząć i pozbyć poczucia stresu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczucie stresu to dopiero przyszło po majówce :P ale fakt, że rest się przydał!

      Usuń
  5. Też byłam ostatnio! Pięknie tam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo tam pięknie i aż czuję przez zdjęcia ten nastrój i niesamowitą przyrodę i jeszcze do tego zwiedzanie na rowerze, to już odpoczynek idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cały park na rowerze? super :)fajny pomysl na aktywny wypoczynek, terenow nie znam, ale rzeczywiscie ciekawa, niestandardowa opcja

    OdpowiedzUsuń
  8. W Polsce też mamy bardzo fajne miejsca do zwiedzania. Takie ciche i spokojne. Szkoda tylko, że wolimy wyjednać gdzie indziej i zapominamy często o urokach naszego kraju!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak miło widzieć ,,swoje" okolice! Mogłam załatwić Wam darmowy nocleg u mojej cioci w Urszulinie, ma 3 wolne sypialnie ;D Łosie w województwie lubelskim są dość często spotykane :) Cieszę się, że są takie osoby jak Ty, które dostrzegają piękno przyrody.
    Gratulacje wygranej walki z sesją! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale tam jest! Kiedyś spędziłam ok. 2 tygodnie na trasie przez wschodnią Polskę, ale było to dawno temu i chętnie bym się tam jeszcze kiedyś wybrała. Zdjęcia piękne, okolica zdecydowanie zachęca do odwiedzenia, bije od niej spokój :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny ten park... Te drzewa i natura. Super wycieczka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie piękne widoki :) temat roślin mięsożernych bardzo mnie ciekawi, więc na pewno intensywnie bym wypatrywała :) super wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale tam ładnie :) Ostatnio właśnie zaczęłam lubić spędzać czas na łonie natury, z dala od zgiełku miasta :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz