piątek, 2 września 2016

Krem z kalafiora

Witajcie

Jak widać mój pobyt w Irlandii zdominowały zupy-krem :) To mój ulubiony rodzaj zupy i teraz jestem już pewna, że mogę każde warzywo na nią przerobić :D Chodźcie na kolejne pyszności!

Składniki
Mały kalafior
1 l bulionu
Łyżka masła
100-200 ml mleka
100 ml śmietany
Cebula
Ząbek czosnku
Sól, pieprz, gałka muszkatołowa


Sposób przygotowania
Siekamy cebulę i czosnek, a następnie rozgrzewamy masło na patelni i smażymy aż do zeszklenia. Kalafior kroimy na plasterki (czy inne bliżej nieokreślone kawałki) i dorzucamy na patelnię. Smażymy chwilę, a następnie podlewamy mlekiem, żeby się nie przypaliło. Mieszamy całość na patelni i podlewamy mlekiem aż do czasu kiedy kalafior zrobi się miękki, w czasie smażenia pierwszy raz doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Następnie wstawiamy bulion na gaz i wrzucamy do niego zawartość patelni. Gotujemy razem przez około 10 minut, a następnie blendujemy (najlepiej robić to "na zimno"- blender najmniej wtedy cierpi). Po zblendowaniu dodajemy śmietanę oraz doprawiamy zupę aż do porządanego smaku. Można dodać odrobinę sera gorgonzola czy też parmezanu i podać zupę z grzankami lub ciemnym pieczywem.

7 komentarzy:

  1. Ja również uwielbiam zupy krem :) Kalafior i dynia są moimi faworytami, szczególnie jesienią i zimą :) Ja do swojej zupki kalafiorowej dodaję ziemniaka albo dwa, krem staje się bardziej aksamitny i sycący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Irlandii ciężko dorwać dobrego ziemniaka, który pasował by do kremu niestety

      Usuń
  2. Kurde, muszę w końcu spróbować! Bo krem z groszku wychodzi mi genialnie :D słyszałam jeszcze o lodach z kalafiora, ale boję się, że moje umiejętności nie są wystarczające...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z groszku mam zamiar dopiero zrobić :) a co do lodów to planuję bananowe

      Usuń
  3. Kremu z kalafiora jeszcze nie robiłam, ale kilka razy robiłam z czosnku i był przepyszny!
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  4. Kalafior super sprawdza się w kremach :) Zupa musiała wyjść pyszna :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz