czwartek, 18 maja 2017

Ekspresowe kokosanki

Witajcie

Dawno, dawno temu uznałam, że kokosanki to ciastka, które bardzo łatwo można przerobić na zdrowy deser. Ostatnio włączyło mi się mega ssanie na słodkie i pomyślałam, że to ten czas na skręcenie swoich, fit kokosanek :)


Składniki
150 gram wiórek kokosowych
3 białka jaja
3 łyżki ksylitolu

Sposób przygotowania 
Piekarnik rozgrzewamy do 175 stopni. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy mikserem na gładką masę. Dodajemy cukier i wiórki, miksujemy aż do połączenia się składników. Wykładamy blachę papierem do pieczenia, formujemy ręcznie kulki, kładziemy je na papier i rozgniatamy tak, aby powstał kształt widoczny na zdjęciu. Pieczemy około 12-13 minut (aż się zarumienią), w połowie pieczenia warto obrócić blachę, żeby ciastka były równo dopieczone.

Ciastka są przepyszne, chociaż raczej miękkie niż chrupiące. Mam zamiar spróbować zrobić je jeszcze w wersji sezamowej. Dajcie znać czy lubicie kokosanki i czy spodobała wam się moja, nieco "odchudzona" wersja. 

2 komentarze:

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz