wtorek, 20 czerwca 2017

Czekoladowe placki z kalafiora

Witajcie

Dzisiaj mam dla was przepis na coś bardzo nietypowego, ale smacznego :) Udało mi się wykombinować jak wykorzystać kalafiora w przepisie na słodko i mam dla was czekoladowe placuszki z tego właśnie warzywa.

Składniki
120 gram ugotowanego kalafiora
jajko
3 łyżki mąki żytniej (można zastąpić inną, ale nie polecam kokosowej)
3 łyżki wiórków kokosowych
łyżka kakao
łyżka oleju kokosowego
2 łyżki jogurtu naturalnego
owoce i sos/miód do podania 


Przygotowanie
Kalafior gotujemy, a następnie blendujemy wszystkie składniki (poza olejem) na gładką masę. Ważne, żeby nie zostały nam za wielkie grudki kalafiora. Rozgrzewamy olej na patelni, łyżką nabieramy masę i formujemy placuszki. Smażymy z dwóch stron po około 2-3 minuty i na talerz! Świetnie smakują z sosem czekoladowym i owocami.

Osoby bardzo wrażliwe na "posmaki" mogą wyczuwać dziwny smak, ale ja nieszczególnie czułam w nich kalafior. Moim zdaniem jest to świetny przepis dla osób, które chcą przemycić więcej warzyw do swojej diety, a także dla wszystkich redukujących!

Dajcie znać czy lubicie takie nieoczywiste połączenia :)

18 komentarzy:

  1. Nie lubię kalafiora w innej formie niż surowy, ale mnie tak zaciekawiłaś tym zestawieniem smaków, że aż mam ochotę wypróbować ten przepis! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam kalafior w każdej postaci ;) Czekam na wieści czy robiłaś i jak podeszło!

      Usuń
  2. Można i tak! Lubię kalafior z owocami, ale na to wygląda, że wypróbuję z czekoladą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalafior z owocami? Ale w jakiej formie? :D

      Usuń
  3. Lubię placki z kalafiora, ale na słodko jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam kalafior w formie placków wytrawnych, ale wtedy go nie blenduję i smak jest bardziej wyczuwalny ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Zaskakujące, ale w pozytywny sposób! :)

      Usuń
  5. Uwielbiam takie nieoczywiste połączenia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Kalafior i słodycz? Dziwne, ale warte wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No właśnie mamy 3 kalafiory i z jednego będzie zupa a z drugiego musimy wykonać placki :D Z trzeciego może lody :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem uwielbiam, placki polecam, a lodów jeszcze nie próbowałam!

      Usuń
  8. A jednak. =D
    Dzięki za przepis. Zapiszę sobie i wypróbuję. =D

    ~ A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jednak wyszło :) Czekam na efekty < 3

      Usuń
  9. Jejku nawet nie myślałam, że jest coś takiego, hmm warto się przebadać, bo nigdy nic nie wiadomo.. Dość spora ta "zakazana lista", ale jak widzę świetnie sobie radzisz :) Przepis bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie pomyślałam, że z kalafiora można zrobić takie cuda! Ale w sumie ciasto z cukinii czy brownie z fasoli są u mnie na porządku dziennym, to czemu nie deser z kalafiora? :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz