czwartek, 3 sierpnia 2017

Sposoby na ciekawe wakacje w domu

Witajcie

Mamy już co prawda sierpień, ale uczniom został jeszcze miesiąc wakacji, a studentom aż dwa, a to jeszcze całkiem spora ilość czasu do wykorzystania. Czy wakacje nie spędzane na wyjeździe muszą być nudne? Niekoniecznie! Dzisiaj kilka sposobów na to, żeby nie nudzić się w wakacje i wykorzystać je w 100%

1. Poznaj swoją okolicę- jestem bardziej niż pewna, że w promieniu 20 km od Twojego domu jest jeszcze masa miejsc w których nie byłeś. Zazwyczaj jest tak, że eksplorujemy wszystko na wyjeździe, natomiast wstyd przyznać, że w okolicy domu jest całkiem sporo fajnych miejsc w których jeszcze się nie było. Sprawdź rozkład autobusów albo po prostu wsiądź na rower i zwiedzaj! Zrób research co w Twojej okolicy jest fajnego i po prostu tam pójdź :) U mnie było tak z osiedlem Nikiszowiec w Katowicach, jest tak blisko, a byłam tam dopiero 2 lata temu!

2. Wybierz się na rower- nawet jeśli mieszkasz w mieście i nie masz własnego roweru to coraz więcej miast wprowadziło system rowerów miejskich dzięki któremu możesz odebrać rower w jednym miejscu i oddać w drugim. Po pierwsze spędzisz czas aktywnie, a po drugie zobaczysz pewnie sporo miejsc w swojej okolicy na które nie zwróciłeś uwagi. 

 Przystanek Śniadanie był świetną inicjatywą organizowaną w Katowicach, teraz niestety inicjatywa umarła, a szkoda :(

3. Zrób porządki na ogródku/balkonie/tarasie- czas wakacyjny możesz także spędzić produktywnie. Zrób coś ze swoim zaniedbanym balkonem czy tarasem, a nareszcie będziesz mieć swoje miejsce do spędzenia miło czasu. Nie ma nic lepszego niż grill z przyjaciółmi na ładnie zrobionym tarasie czy po prostu wieczór z książką i lampką wina na powietrzu. Wydaje Ci się, że trzeba na to wielkich nakładów pieniężnych? Moim zdaniem wystarczy otwarta głowa i trochę kreatywności. Tu czy tutaj znajdziesz balkonowe inspiracje, innych szukaj na instagramie z tagami #balconyideas i #balconyinspiration

4. Zorientuj się w wakacyjnych eventach- w wakacje sporo się dzieje w miastach i nie tylko. Organizowane są zjazdy food trucków, kina plenerowe, darmowe sesje jogi, targi eko pod chmurką i wiele wiele innych. Bądź aktywny na facebooku i trochę poszukaj, a na pewno znajdziesz milion ciekawych wydarzeń na wyciągnięcie ręki! Fajne jest to, że wiele takich wydarzeń jest darmowych, więc nie musisz martwić się gotówką. 

5. Pójdź na festiwal- festiwali jest coraz więcej i można tutaj przebierać w tych muzycznych jak Off czy Opener, ale znaleźć także takie jak Tydzień Kultury Beskidzkiej. Sprawdź co dzieje się w okolicy, bo zwykle przy takich imprezach jest sporo darmowych wydarzeń (sama brałam udział w darmowej wycieczce po Kato w czasie Taurona). Nie musisz od razu wykupywać karnetu na cały festiwal, wybierz się na jeden dzień :) 
Na Tauronie byłam w 2015 roku i nie żałuję :)

6. Rusz się gdzieś dalej- mieszkasz 100 km od morza czy gór? No to czemu się tam nie wybrać? Sama mam 200 kilometrów do Wrocka i mam nadzieję, że uda mi się zaliczyć to miasto jeszcze w te wakacje. Pociągi to teraz wcale nie taki zły środek transportu, świetne i tanie przewozy organizuje także np. PolskiBus. Zorganizowanie jednodniowego wypadu nie mając samochodu to już wcale nie taki wielki problem, wystarczy trochę pokombinować.

Dajcie znać jak wy spędzacie wakacje w domu :) U mnie najbliższy wyjazd dopiero w październiku, ale nie ma nic lepszego niż ciepłe wakacje w domu i jesień w tropikach :)

3 komentarze:

  1. Wiele razy miałam takie domowe wakacje i dopiero po jakimś czasie odkryłam, ile fajnych rzeczy można robić i nie narzekać :P
    Jeśli jest pogoda, wybieram się na większość dnia nad jezioro, z książką, jakimiś przekąskami (a ich przygotowanie sprawia chyba największą frajdę). Ja również polecam jazdę na rowerze, w tym roku odkryłam takie miejsca, o których nie miałam pojęcia przez 26 lat życia :)
    Nie wiem, czy słyszałaś o czymś takim jak Geo Catching - polecam poczytać na internecie na czym to polega, świetna zabawa, która czasami zajmuje trochę czasu a przynosi mnóstwo frajdy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygooglowałam- faktycznie fajne! :) Może się skuszę jeżeli nie będzie już takich strasznych upałów

      Usuń
  2. Ja już po urlopie i zgodnie z tymi zaleceniami cały czas coś robiłam. Głównie odgruzowywałam chacjędę. Było aż tak źle, że nigdzie nie udało mi się gdzieś dalej ruszyć. Cały urlop poszedł na sprzątanie :/

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze.
Docenię konstruktywną krytykę, ale nie będę tolerować hejterstwa.
To nie jest miejsce na spam!
Nie musisz reklamować swojego bloga, na pewno zajrzę na Twojego jeżeli zostawisz komentarz